اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دعوت از کرونا با برپایی نمایشگاه مبل/ وقتی برخی تصمیمات در خاکستر کرونا می‌دمد

در حالی که بیش از یک سال از درگیری کشور با بیماری کرونا می‌گذرد، برخی مسوولان با تصمیماتی عجیب و غریب در خاکستر کرونا می‌دمند.

دعوت از کرونا با برپایی نمایشگاه مبل/ وقتی برخی تصمیمات در خاکستر کرونا می‌دمد

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ اسفند ماه سال گذشته بود که خبر شیوع کرونا در آستانه سال جدید موجی از وحشت و نگرانی را در بین مردم رقم زد و کار و کاسبی بسیاری را در آستانه شب عید کساد کرد.

کرونا همچنان بی‌رحمانه می‌تازد و خسارت‌های بسیاری به همراه دارد، شیوع کرونا جدای از ابتلا افراد به این بیماری و حتی مرگ و میرهایش، خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت و فعالان  اقتصادی و صنوف مختلف را با ضرر و زیان اقتصادی مواجه کرد.

کرونا باعث شد بسیاری از مغازه‌داران که چشم به شب عید دوخته بودند تا بتوانند در این شرایط سخت اقتصادی برخی از مشکلات خود را با خریدهای شب عید مردم برطرف کنند، با بسته شدن کسب و کار و تعطیلی‌های کرونایی دچار چالش‌های جدی در نقد کردن دسته چک‌ها و پرداخت اجاره بها شده و زیر بار مشکلات اقتصادی یک سال پس از آن کمر خم کنند.

در سال جاری نیز درگیری مردم با ویروس کرونا همچنان ادامه داشته و ترس از گرفتاری به این بیماری تاحدودی بر رونق بازار اثر گذاشته است.

کرونا بی‌رحمانه می‌تازد و کوچک‌ترین سهل‌انگاری در برابر آن می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

همین ماه گذشته بود که قرمز شدن تعداد زیادی از شهرهای کشور مسوولان را بر آن داشت به منظور کنترل و مهار بیماری دست به اعمال محدودیت‌های کرونایی زده و به مدت دو هفته مشاغل را در کشور و استان‌های قرمز تعطیل کنند که از جمله این استان‌ها، استان مرکزی و به ویژه شهر اراک بود که به مدت ۱۵ روز محدودیت‌های کرونایی را پشت سر گذاشت و با تعطیلی مشاغل مختلف همراه بود که حاصل آن تبدیل وضعیت استان از قرمز به نارنجی و در برخی شهرها نارنجی بود.

از زمان شیوع کرونا تاکنون بارها و بارها مسوولان اعلام کردند که تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل اصلی شیوع بیماری کرونا است و مردم خواستند به منظور مهار این بیماری از هرگونه تجمع خودداری کنند.

در حالی که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان شرایط را شکننده دانسته و نگران موج چهارم بیماری کرونا هستند، برخی از مسوولان با تصمیماتی غیرعقلانی اقدام به برپایی نمایشگاه مبلمان، لوستر و دکوراسیون کرده و مدعی هستند این نمایشگاه را با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهند کرد.

استان مرکزی که همچون سایر نقاط کشور در یک سال اخیر برپایی هرگونه نمایشگاه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در آن لغو شده بود، از عصر امروز شاهد برپایی نمایشگاه مبلمان و لوستر است که این نمایشگاه موجی از اعتراضات را در پی داشته است.

چه تضمینی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک پیرامون این نمایشگاه می‌گوید: جای بسی تاسف است که در شرایطی که تهدید بیماری کرونا همچنان وجود دارد، شاهد چنین اقداماتی از سوی برخی مسوولان هستیم.

جمشید زند بیان می‌کند: چه تضمینی وجود دارد که در این نمایشگاه تمام پروتکل‌های بهداشتی  رعایت می‌شود و افراد خود را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بدانند.

وی تصریح می‌کند: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا تنها برپایی نمایشگاه‌های تخصصی به دلیل عدم استقبال عموم آنهم در شهرهای زرد و نارنجی را مجاز می‌داند، سوال این است آیا نمایشگاه مبل یک نمایشگاه تخصصی است یا غیرتخصصی؟ 

وی خاطرنشان می‌کند: فعالان این صنف در اراک طی یک سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی روزهای بسیار سختی را  پشت سر گذاشتند و به نوعی تعطیل بوده‌اند و امروز می‌خواهند در شرایط آرام کرونایی بخشی از خسارت‌های خود را جبران کنند اما بدون شک برپایی این نمایشگاه موجب افزایش بیماری و به احتمال زیاد شیوع موج چهارم و مجددا تعطیلی کسب و کارها در شب‌های پایانی سال شود و کسب و کار این صنف را با چالش دوباره مواجه کنند.

رئیس اتاق اصناف اراک با ابراز تاسف از اقدام شرکت نمایشگاه‌ها در برپایی این نمایشگاه خواهان ورود مسوولان ذی‌ربط به این موضوع و جلوگیریی از آن شدند.

مخالفت  دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری نمایشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز می‌گوید: دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری نمایشگاه  صد درصد اعلام مخالفت کرده است. 

سیدمحمد جمالیان افزود: این نوع تجمعات  تمام زحمات کادر پزشکی را بر هدر می‌دهد و ما از این نوع بی‌تفاوتی برخی مسوولان به شدت گله‌مند هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی مبلمان، لوستر و دکوراسیون داخلی عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک گشایش یافت.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۸۰ تولید کننده از نقاط مختلف کشور از جمله استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، همدان و مرکزی برپا شده است.

در این نمایشگاه انواع مبلمان راحتی، کلاسیک و استیل، سرویس خواب، میز غذاخوری، لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزئینی و ... به معرض نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول