اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی بخش دیالیز بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه‌اندازی دستگاه دیالیز و (R/O) در ICU کرونا بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد خبر داد.

راه‌اندازی بخش دیالیز بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان اسدآباد

ایرج صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از راه‌اندازی دستگاه دیالیز و (R/O) در بخش ICU کرونا مرکز درمانی قائم(عج) اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی و پذیرش بیماران کرونا در بخش‌های مختلف مرکز درمانی قائم(عج)، به دنبال تفکیک و جداسازی بیماران عادی و مشکوک و مبتلا به کرونا بودیم.

 وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این بیماران، نیازمند مراقبت‌های ویژه و دیالیز هستند گفت: راه‌اندازی بخش دیالیز بیماران مبتلا و مشکوک از اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر مرکز و منطبق بر سیاست‌های دانشکده و وزارت در راستای بهینه‌سازی خدمت‌رسانی به مراجعین است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: بخش ICU مرکز درمانی حضرت قائم(عج) شهرستان اسدآباد در نوآوری بین بخش‌های مراقبت ویژه مخصوص ایزوله بیماران کرونایی شهرستان‌های ایران، مجهز به دستگاه دیالیز به همراه پرتابل (R/O) در استفاده اختصاصی بیماران کرونایی بخش مراقبت ویژه به صورت ایزوله و اختصاصی شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جداسازی بیماران مبتلا به کرونا و درگیری کلیوی در بیشتر بیماران بد حال کرونایی، اقدام به جداسازی بیماران نیازمد دیالیز مبتلا به کرونا کردیم.

صالحی یادآور شد: در حال حاضر سیستم معکوس آب(R/O) نصب و راه‌اندازی شده و دیالیز بر بالین بیماران ایزوله در بخش مراقبت ویژه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌طلبد بیماران کرونایی و غیر کرونایی برای دیالیز جدا شوند تصریح کرد: علاوه بر این مزیت دیالیز بر بالین بیماران بخش مراقبت‌های ویژه از اختلالات همودینامیک و عوارض و خطرات آن بسیار می‌کاهد و ارجحیت دارد.

 انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول