اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بخشش 3 محکوم به اعدام پای چوبه دار در مازندران

سه محکوم به قصاص با تلاش رئیس زندان‌ آمل و قائم‌شهر، مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان با جلب رضایت و بخشش اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

بخشش 3 محکوم به اعدام پای چوبه  دار در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، سه محکوم به قصاص با همت و تلاش شورای حل اختلاف مستقر در زندان قائم‌شهر و آمل در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش با تلاش رئیس زندان‌ آمل و قائم‌شهر، مددکاران و اعضای  شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش محکومان با جلب رضایت و بخشش اولیا دم از قصاص رهایی یافتند.

در پرونده قتل در شهرستان سیمرغ ماجرا از این  قرار بود که در تیرماه سال جاری محکوم این پرونده در پی یک نزاع و درگیری خانوادگی اقدام به قتل می‌کند و با دستور قضایی و تلاش نیروی انتظامی ظرف مدت ۴۸ ساعت بازداشت و روانه زندان می‌شود.

با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل، پرونده جهت جلب رضایت اولیاء دم و صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع  که پس از تلاش و پیگیری‌های مکرر رئیس حوزه قضایی سیمرغ و رئیس شورای حل اختلاف زندان قائم‌شهر منجر به رضایت اولیای دم و رهایی قاتل از قصاص شد.

در پرونده‌های رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در شهرهای آمل و قائم شهر نیز دو  محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم از دار مجازات رهایی یافتند که در این دو پرونده مددکاران و روسای زندان‌ها برای رهایی محکومان به اعدام تلاش‌های زیادی برای رضایت اولیای دم انجام دادند.

همچنین طی سال‌های اخیر دادگستری استان و شوراهای حل اختلاف مطابق وظیفه ذاتی خود مبنی بر تلاش برای ارتقا و ترویج فرهنگ صلح و سازش و همچنین ایجاد صلح و سازش از هیچ اقدامی دریغ نکرد.

براساس اعلام دادگستری مازندران، با تلاش‌های شورای حل اختلاف دادگستری استان مازندران در سال جاری تاکنون ۳۳ پرونده قصاص نفس، منجر به صلح و سازش و رهایی متهم از چوبه دار شده است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول