اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای ناحیه ۲۹ تهران

معاون دادستان تهران از کاهش میانگین نرخ رسیدگی به پروند‌ه‌ها در شعب تحقیق به ۳۲ روز خبر داد و گفت: نظارت بر روند دادرسی و درخواست تجدیدنظرخواهی و اعاده دادرسی در مورد ۱۷۵ فقره از آراء صادره در محاکم و پیگیری برای ایجاد وحدت رویه در دادگاه‎های تجدید‎نظر استان تهران از مهم‎ترین اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران است.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای ناحیه ۲۹ تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، المیرا نقی‎ زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این دادسرا برای کاهش جمعیت کیفری، کاهش اوقات دادرسی و موارد دیگر اظهار کرد: دادسرای ناحیه ۲۹ به نمایندگی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با اجرای کامل ضوابط و مقررات و نوآوری‎های قانون مجازات اسلامی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر اصلاح‎ مدار، جامعه‎ محور و ارفاقی در مورد نوجوانان معارض قانون، سیاست کیفری سنجیده‌ای را همسو با فقه و جزای اسلامی اجرا و اتخاذ می‌کند.

وی با اشاره به کاهش میانگین نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تحقیق به ۳۲ روز بیان کرد: در راستای ساماندهی واحد ارجاع کلیه پرونده‌های اتهامی با موضوع جرایم تعزیری درجه ۷ و ۸ جرایم منافی عفت، جرائم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت بدون ارجاع به شعب تحقیق، بدوا حسب موضوع به محاکم صالح و شعب صلحی شورای حل اختلاف ارسال و ارجاع می‌شود.

معاون دادستان تهران اضافه کرد: به همین دلیل کاهش ورودی و متعاقباً موجودی شعب تحقیق از میانگین ۴۰۰ فقره به ۷۵ فقره پرونده، حصول صلح و سازش در ۲۶۱ مورد از ۴۸۵ فقره پرونده ارجاعی به شعبه حل اختلاف مستقر در دادسرا، کاهش آمار موجودی پرونده‌های مسن شعب تحقیق به ۲۶ فقره، اجرای احکام پرونده‌های مسن قبل از سال ۱۳۹۶ از ۹۱۳ فقره به ۱۸۵ فقره و پرونده‌های مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ۱۷۲ فقره نمونه دیگری از اقدامات این دادسرا است.

نقی‎ زاده کاهش پرونده‌های مسن مربوط به پرداخت مبالغ دیه و رد مال محکومان زندانی توسط خیران با حصول صلح و سازش را از دیگر اقدامات این دادسرا عنوان کرد و افزود: نظارت بر روند دادرسی و درخواست تجدیدنظرخواهی و اعاده دادرسی در مورد ۱۷۵ فقره از آراء صادره در محاکم و پیگیری برای ایجاد وحدت رویه در دادگاه‎های تجدید‎نظر استان تهران از مهم‎ترین اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران است.

وی از ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری این دادسرا خبر داد و بیان کرد: این دادسرا دارای حداقل آمار متهمان در کانون اصلاح و تربیت بوده و هم‎ اکنون نیز آمار محکومان زندانی این ناحیه به کمتر از ۹۰ پرونده کاهش یافته است.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران خاطرنشان کرد: توافق با مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه به منظور استقرار وکلای تسخیری در ناحیه، پیگیری درمان کودکان و نوجوانان دارای اختلال سوء مصرف مواد مخدر، استفاده حداکثری از تأسیسات حقوقی قانون مجازات اسلامی از قبیل تعلیق تعقیب، حضور مؤثر و مستمر در جلسات مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری از دیگر اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول