اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

213 پروژه زیرساختی در ایلام تحت کنترل کیفی آزمایشکاه فنی خاک قرار دارد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در استان ایلام ۲۱۳ پروژه زیرساختی در بخش عمرانی به صورت ویژه در حال پیگیری است که از این تعداد در ۱۲۴ پروژه آن حضور گسترده داریم.

213 پروژه زیرساختی در ایلام تحت کنترل کیفی آزمایشکاه فنی خاک قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجید کیان‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آزمایشگاه بیش از هزار شعبه واحد در سراسر کشور دارد، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، قدمتی بیش از ۶۵ سال دارد و در دهه ۴۰ احداث و تا سال ۵۳ جزو زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و از سال ۵۳ تحت مدیریت وزارت راه و ترابری قرار می‌گیرد و از سال ۶۳ به بعد نیز اساسنامه‌ی آن در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود.

وی افزود: در اکثر استان‌ها آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های عمرانی در جهت کنترل کیفی پروژه حضور دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره بر اینکه حدود 60 هزار کیلومتر برنامه برداشت در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، گفت: در بحث نگهداری راه‌ها که در سراسر کشور از مهر ماه آغاز شده تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور وجود داشته و بیش از ۳۵ هزار کیلومتر برداشت خاک نیز انجام شده یا در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای به عنوان PMS وجود دارد که در واقع انحصارش در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است و بدون تست تخریبی تنها با اسکن، مکان‌هایی را که نیاز به نگهداری و تدابیر خاصی دارد را برای کارفرما اعلام می‌کند و آنها هم برنامه‌های لازم را برای بازسازی و مرمت آن در نظر می‌گیرند.

کیان‌پور افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در کشور انجام می‌دهد‌ که دامنه انجام آزمایشات کار منحصر به فردی است و از حدود هزار و صد میلیارد تومان بازار ژئوتکنیکی که در سراسر کشور وجود دارد، حدود  ۲۲ درصد در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی است که در تلاشیم تا بر روی پروژه‌ها، حضور گسترده‌ و مستمرتری داشته باشیم.

وی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به اینکه در اساسنامه‌ی آن تعریف شده، می‌تواند برای صدور خدمات فنی در خارج کشور هم نمایندگی داشته باشد که باتوجه به توان و ظرفیت آن در حال پیگیری هستیم تا خدمات گسترده‌ای را انجام دهیم.

کیان‌پور ادامه داد: در استان ایلام ۲۱۳ پروژه زیرساختی در بخش عمرانی به صورت ویژه در حال پیگیری است که در ۱۲۴ پروژه آن حضور گسترده داریم و تقریباً ۶۰ درصد پروژه‌های عمرانی را انجام  می‌دهیم.

وی افزود: در بخش کنترل کیفیت و خدمات آزمایشگاهی و در دهه سوم دی ماه مطالعات برداشت مسیرها و شریان‌های اصلی استان ایلام، به طول حدود ۹۵۸ کیلومتر را انجام داده‌ایم و نتایج مطالعات آزمایشات برای کارفرما و وزارت راه و شهرسازی ارائه داده شده و یک برنامه‌ریزی منسجم و مناسب برای روکش راه‌ها و مسیرهایی که نیاز به توجه بیشتری دارد، ارائه خواهیم داد.

کیان‌پور گفت: به منظور چهار خطه کردن مسیر مهران در بخش کنترل کمی و کیفی مشخصات فنی کار بررسی و آزمایش شده که دستورالعمل‌های لازم به مهندسین مشاور اعلام‌ شده است.

وی تصریح کرد: بحث کنترل کیفی پروژه‌ها در بخش هایی مختلف عملیات خاکی که شامل خاکریزی، کنترل شیروانی خاکریزها، لایه‌های مختلف روسازی آسفالتی و شنی و بحث تراکم و نوع مصالح در رنج استاندارد انجام می‌شود و آزمایشات فنی، به‌روز کنترل‌ها را انجام می‌دهد که باعث می‌شود مراحل بعدی با سرعت بیشتری انجام شود.

 کیان‌پور ادامه داد: جامعه ۵۰۰ هزار نفری در بخش نیروی فنی مهندسی متخصص در کشور داریم که خدمات مهندسی ارائه می‌دهند و به روند کاهنده خسارات جانی و مالی در بحث زلزله کمک می‌کنند همچنین در ۱۵ سال گذشته نیز هر ساله حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش روستایی نوسازی می‌شوند.

 وی تصریح کرد: برای بافت فرسوده تدابیر خاصی در نظر گرفته شده که به همراه بانک مرکزی به عاملیت بانک مسکن اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول