به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجید کیانپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آزمایشگاه بیش از هزار شعبه واحد در سراسر کشور دارد، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، قدمتی بیش از ۶۵ سال دارد و در دهه ۴۰ احداث و تا سال ۵۳ جزو زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و از سال ۵۳ تحت مدیریت وزارت راه و ترابری قرار میگیرد و از سال ۶۳ به بعد نیز اساسنامهی آن در مجلس شورای اسلامی مصوب میشود.
وی افزود: در اکثر استانها آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از ۵۰ درصد پروژههای عمرانی در جهت کنترل کیفی پروژه حضور دارد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره بر اینکه حدود 60 هزار کیلومتر برنامه برداشت در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، گفت: در بحث نگهداری راهها که در سراسر کشور از مهر ماه آغاز شده تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور وجود داشته و بیش از ۳۵ هزار کیلومتر برداشت خاک نیز انجام شده یا در حال انجام است.
وی ادامه داد: پروژهای به عنوان PMS وجود دارد که در واقع انحصارش در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است و بدون تست تخریبی تنها با اسکن، مکانهایی را که نیاز به نگهداری و تدابیر خاصی دارد را برای کارفرما اعلام میکند و آنها هم برنامههای لازم را برای بازسازی و مرمت آن در نظر میگیرند.
کیانپور افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در کشور انجام میدهد که دامنه انجام آزمایشات کار منحصر به فردی است و از حدود هزار و صد میلیارد تومان بازار ژئوتکنیکی که در سراسر کشور وجود دارد، حدود ۲۲ درصد در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی است که در تلاشیم تا بر روی پروژهها، حضور گسترده و مستمرتری داشته باشیم.
وی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به اینکه در اساسنامهی آن تعریف شده، میتواند برای صدور خدمات فنی در خارج کشور هم نمایندگی داشته باشد که باتوجه به توان و ظرفیت آن در حال پیگیری هستیم تا خدمات گستردهای را انجام دهیم.
کیانپور ادامه داد: در استان ایلام ۲۱۳ پروژه زیرساختی در بخش عمرانی به صورت ویژه در حال پیگیری است که در ۱۲۴ پروژه آن حضور گسترده داریم و تقریباً ۶۰ درصد پروژههای عمرانی را انجام میدهیم.
وی افزود: در بخش کنترل کیفیت و خدمات آزمایشگاهی و در دهه سوم دی ماه مطالعات برداشت مسیرها و شریانهای اصلی استان ایلام، به طول حدود ۹۵۸ کیلومتر را انجام دادهایم و نتایج مطالعات آزمایشات برای کارفرما و وزارت راه و شهرسازی ارائه داده شده و یک برنامهریزی منسجم و مناسب برای روکش راهها و مسیرهایی که نیاز به توجه بیشتری دارد، ارائه خواهیم داد.
کیانپور گفت: به منظور چهار خطه کردن مسیر مهران در بخش کنترل کمی و کیفی مشخصات فنی کار بررسی و آزمایش شده که دستورالعملهای لازم به مهندسین مشاور اعلام شده است.
وی تصریح کرد: بحث کنترل کیفی پروژهها در بخش هایی مختلف عملیات خاکی که شامل خاکریزی، کنترل شیروانی خاکریزها، لایههای مختلف روسازی آسفالتی و شنی و بحث تراکم و نوع مصالح در رنج استاندارد انجام میشود و آزمایشات فنی، بهروز کنترلها را انجام میدهد که باعث میشود مراحل بعدی با سرعت بیشتری انجام شود.
کیانپور ادامه داد: جامعه ۵۰۰ هزار نفری در بخش نیروی فنی مهندسی متخصص در کشور داریم که خدمات مهندسی ارائه میدهند و به روند کاهنده خسارات جانی و مالی در بحث زلزله کمک میکنند همچنین در ۱۵ سال گذشته نیز هر ساله حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش روستایی نوسازی میشوند.
وی تصریح کرد: برای بافت فرسوده تدابیر خاصی در نظر گرفته شده که به همراه بانک مرکزی به عاملیت بانک مسکن اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ 970877