اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عایدی فروش پسماند روی، خرج مشکلات ناشی از این مواد می‌شود

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر پسماند روی شهر زنجان، به معاون معدنی صمت تحویل و بودجه حاصل از فروش آن باید صرف حل مشکلات ناشی از پسماند شود.

عایدی فروش پسماند روی، خرج مشکلات ناشی از این مواد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: جذب اعتبارات ملی توسط مدیران مورد تاکید است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه به جای اینکه صرفا دنبال اعتبارات استانی باشیم، باید دنبال اعتبارات ملی بود، اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه در نیمه اول اسفند‌ماه ارزیابی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های دریافت اعتبارات فرا استانی در بحث تکمیل راه‌آهن است، عنوان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی برای تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن قزوین به زنجان، بیش از 150میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده است.

حقیقی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات نتایج خوبی برای استان زنجان دارد.

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران در دهه فجر، تصریح کرد: گزارش همه دستگاه‌ها به صورت متقن و مستند آماده و به مردم ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از دریافت گزارش‌های دستگاه‌ها خوشحال می‌شوند، بیان کرد: ایرادات نیز بیان شود چرا که سبب رفع ابهامات می‌شود. 

حقیقی با اشاره به تصویب طرح جامع زنجان، بیان کرد: کسانی که سوءاستفاده‌گر هستند بدانند قرار نیست تغییری اتفاق بیفتد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایرادات هفت گانه‌ای که در جلسه قبل مطرح شده بود، رفع شده است، گفت: مهم است که این طرح‌ها با توجه به فعالیت سوءاستفاده‌گران مشکلاتی را برای مردم ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه طرحی که باید مصوب شود باید همه چارچوب‌های قانونی را طی کند، اضافه کرد: اگر ایرادی وجود داشته پس از رفع، حل شود.

حقیقی با اشاره به پایان طرح هادی نوبهار و کرسف اضافه کرد: طرح رفع مغایرت ابهر و خرمدره به پایان رسیده و طرح تفصیلی آب‌بر نیز تمام شده است.

استاندار زنجان اظهار کرد: سال گذشته علاوه‌ بر طرح آمایش استان و طرح پایدار منظومه‌های روستایی پایان یافته و به تصویب هم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی با رای دادگاه پسماند را گرفته و پسماند به تملک در آورده بود، افزود: با تلاش رای به نفع مردم برگشت و در حال حاضر پسماند به معاون معدنی صمت تحویل و بودجه حاصل از فروش باید صرف حل مشکلات ناشی از پسماند صرف شود. 

زنجانی‌ها 8 برابر کشور مسکن اقدام ثبت‌نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: میزان ثبت‌نام برای مسکن اقدام ملی در زنجان 8 برابر کشوری است با توجه به توافق با بنیاد جانبازان در راستای تامین مسکن محرومان، زمین‌هایی در شمال شهرک الهیه و علی‌آباد به عنوان اراضی مسکونی در نظر گرفته شده است.

مسعود بیات منش افزود: به دنبال کسب مجوز این واحدهای مسکونی از شورای عالی معماری استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تامین زمین برای طرح ملی اقدام هستیم، خاطر نشان کرد: با تامین زمین در تلاش هستیم تا بتوان آن افرادی را که ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده، ساخت زمین آنان به مرحله بالا رفتن اسکلت برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در شهر زنجان نیاز برای تامین مسکن وجود دارد، بیان کرد: حدود 300 هکتار زمین لازم بود که همه از اراضی از داخل محدوده شهر و از زمین‌هایی است که در تملک دولت و بلااستفاده مانده بود، تامین شده است.

در ادامه این جلسه شهرام میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، خواستار همکاری دستگاه‌ها در راستای اجرای ماد 35 و 36 قانون بودجه پیش از پایان سال شد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول