اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کتابخانه جامع مدیریت شهری سنندج پذیرای شهروندان است

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: کتابخانه جامع مدیریت شهری شهرداری سنندج با 7 هزار جلد کتاب در دو حوزه تخصصی و عمومی پذیرای شهروندان سنندجی است.

کتابخانه جامع مدیریت شهری سنندج پذیرای شهروندان است

جواد مصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با حمایت‌های بی‌دریغ شهردار، ریاست و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و اهتمام رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، کتابخانه جامع مدیریت شهری در ساختمان شورای شهر فعال  و پذیرای شهروندان است. 

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: کتاب بهترین دوست انسان و سر منشأ دانایی جوامع و انتقال دهنده دانش فرهنگ‌ها و علوم در گذر زمان است.

مصطفی اظهار داشت: ارائه خدمات به عموم شهروندان وتغذیه علمی علاقمندان، محققان و پژوهشگران بویژه کارکنان شهرداری در حوزه‌هاوماموریت‌های تخصصی و تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی وآموزشی در راستای تامین منابع حوزه شهر خلاق موسیقی از اهداف راه‌اندازی این کتابخانه است. 

وی بیان کرد: ایجاد ارتباط و همگرایی با تشکل‌های فرهنگی و مردم نهاد و فعالین و کنشگران اجتماعی و سمنهای تخصصی در راستای کمک به ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی و رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ارائه خدمات به شهروندان علاقمند به مطالعه و ترویج کتابخوانی از طریق ارائه خدمات رایگان از دیگر اهداف راه‌اندازی این کتابخانه است.

مصطفی همچنین به ایجاد ارتباط با مولفان بومی و صاحبان آثار مکتوب علمی، ادبی و پایان نامه‌های مرتبط با شهر سنندج با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از آثار آنان در قالب خرید و حمایت از انتشار با همکاری شورای کتاب اشاره نمود. 

مصطفی خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای حدود 7 هزار جلد انواع کتب و منابع علمی در دو بخش تخصصی و عمومی؛ در زمینی به مساحت 120 مترمربع در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج فعال و پذیرای شهروندان است. 

وی افزود: بخش تخصصی این کتابخانه مشتمل بر موضوعاتی چون عمران، راه و ساختمان، معماری و شهرسازی، کمیسیون‌های تخصصی شهرداری، برنامه‌ریزی شهری، فضای سبز، مالی، حقوقی و املاک، انتشارات سازمان شهرداری‌ها و کتب مرجع و در بخش عمومی هم شامل کلیات و تاریخ و ادبیات و هنر و کتب محلی و آثار نویسندگان بومی به زبان کردی در حوزه‌های گوناگون است. 

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 500 میلیون ریال اعتبار جهت تجهیز و تامین امکانات شامل میز و صندلی و سیستم کامپیوتر هزینه شده است و تا پایان سال جاری جهت به روز نمودن و خرید منابع  جدید نیز 500 میلیون ریال دیگر هزینه خواهد شد. 

وی تاکید کرد: ثبت و جمع‌آوری کتب با استفاده از نرم افزار کتابخانه ای «نمایه» و سیستماتیک نمودن فرایند ثبت، سرچ کتب و رزرو و امانت، همکاری با مراکز علمی و کتابخانه‌های دانشگاهی و دانشجویان، ایجاد و گسترش بخش کودکان در رده های مختلف سنی، برگزاری نشست‌ها و نقدهای ادبی و برگزاری فعالیت‌های جنبی و مسابقات کتابخوانی از جمله کارهای در دست اقدام این مجموعه خواهد بود. 

مصطفی گفت: شهروندان می‌توانند هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 14 با در دست داشتن کارت ملی از منابع این کتابخانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول