اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند

فرماندار دلگان گفت: برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان‌ محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.

برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند

مجتبی شجاعی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اقدامی نمانده که برای از بین بردن تالاب جازموریان انجام نشده باشد و کار ناتمام و بر زمین مانده ای در این‌ حوزه نیز نمانده است.

فرماندار دلگان افزود: ابتدا به ساکن با تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو در آغاز احداث سدهای بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع ابریز حوزه جازموریان از یک سو و در ادامه و حتی تا کنون ضعف در نظارت و ممانعت از حفر چاههای غیرمجاز بی شمار  در پهنه جازموریان بالاخص در بخش کرمان و مستمرا عدم اجرای قانون توزیع عادلانه آب و تامین حق ابه تالاب در بخش زیست محیطی همه از شاهکارهای صورت پذیرفته برای از نفس افتادن پیکر بی جان جازموریان بوده است.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر شاهکارها و اقدامات نسنجیده ادامه پیدا کند ، به زودی زود نام تالاب جازموریان را باید به بیابان جازموریان تغییر داد و بی شک با اجساد رمه ها و گله های دام در بیابان های مناطق جنوبی کرمان و غربی سیستان و بلوچستان  بر اثر تشنگی و طوفان مواجه خواهیم بود و بزرگترین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در حاشیه شهرهای دلگان و بمپور و فنوج و شهرهای جنوبی کرمان شکل خواهد گرفت.

فرماندار دلگان بیان کرد: برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان‌ محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول