اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رفع تصرف بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در تربت جام

رئیس منابع طبیعی‌ و آبخیزداری تربت جام در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: با دستور قاطع دادستان این شهرستان بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف و اعاده به وضع سابق بازگشته است.

رفع تصرف بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در تربت جام

به گزارش فارس از تربت جام  به نقل از  روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت جام مسعود البرز با اشاره به رفع تصرف بیش ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در یکسال گذشته اظهار کرد: در راستای اصل ۴۵ قانون اساسی و ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی جرم محسوب شده و برای آن مجازات تعیین شده است.

رئیس منابع طبیعی‌ و آبخیزداری تربت جام افزود: با توجه به اینکه اراضی ملی جزو انفال و متعلق به کل جامعه است حفاظت و نگهداری این مهم رسالت سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

وی تصریح کرد: در همین راستا با دستور قاطع و صریح دادستان تربت جام در جهت پیشگیری از وقوع جرم تصرف اراضی ملی و تضییع حقوق بیت‌المال و حفظ اراضی ملی و مرتعی در یک سال اخیر در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی  رفع تصرف و اعاده به وضع سابق بازگشته است.

 البرز خاطرنشان کرد: به دامدارانی که به عنوان بهره ‌برداران ذیحق مراتع شهرستان هستند تحویل و با مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم مراتع مجدد احیا شد.

انتهای پیام/70054/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول