اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در استان مرکزی

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: همزمان با برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در استان مرکزی آغاز شد.

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در استان مرکزی

مهدی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آغازسرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در استان اظهار کرد: این سرشماری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با برنامه جهانی و کشوری اجرا می‌شود.

وی با اشاره باینکه زیستگاه‌های تالابی استان به دلیل برخورداری از شرایط و موقعیت مناسب در کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی پرنده مهاجر است، افزود: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها با همراهی یگان حفاظت محیط زیست و جمعی از علاقمندان حفظ حیات وحش استان در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر، سرشماری را اجرا می‌کنند.

مصطفوی بیان کرد: علی رغم شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان، مشاهدات و آمارهای اولیه نشانگر افزایش قابل ملاحظه تعداد و جمعیت گونه‌های مهاجر است که نتایج سرشماری در پایان در قالب فرم‌های مربوطه تهیه و در اختیار دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین علاقمندان حیات وحش قرار خواهد گرفت.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی باتاکید بر اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع بوده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

گفتنی است هر سال هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله درنای خاکستری غاز خاکستری، فلامینگو، خروس کولی، خوتکا، عروس غاز، انواع اردک، فاخته و.....برای زمستان گذرانی به استان مرکزی  مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول