اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازگشایی مدارس در گلستان/ حضور دانش‌آموزان در مدارس با «رضایت والدین»

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از بازگشایی مدارس استان گلستان خبر داد و گفت: از امروز با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همه مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در مناطق آبی استان، دایر شد.

بازگشایی مدارس در گلستان/ حضور دانش‌آموزان در مدارس با «رضایت والدین»

احسان گوهری‌راد امروز در خصوص بازگشایی مدارس استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه  از امروز با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همه مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در مناطق آبی استان، دایر شد، اظهار کرد: در بیشتر مناطق استان گلستان وضعیت شهرها زرد و آبی است با توجه به اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان گلستان رعایت می‌شود تمامی مدارس استان بازگشایی شده و خانوده‌ها می‌توانند دانش‌آموزان خودشان را به مدرسه بفرستند.

* کادر اجرایی و اداری مدارس، باید مانند سایر کارمندان و براساس وضعیت کرونایی شهر خود در مدرسه حاضر شوند

وی با تاکید بر اینکه  تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس، حداکثر ۱۰ نفر است و حضور دانش آموزان الزامی نیست و به اختیار خانواده‌ها است، تصریح کرد: در شرایط کنونی اجباری نیست که دانش‌آموزان در مدرسه حضور داشته باشند اما با رضایت والدین دانش‌آموزان می‌توانند به مدرسه بیایند و کسب علم و دانش کنند.

گوهری‌راد گفت: کادر اجرایی و اداری مدارس، باید مانند سایر کارمندان و براساس وضعیت کرونایی شهر خود در مدرسه حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان حضور دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی را در مدارس مهم ارزیابی کرد و افزود: اجازه بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های مهارتی داده شده که با رضایت والدین دانش‌آموزان می‌توانند به مدرسه حاضر شوند.

* پایه‌های اول و دوم دوره ابتدایی و کلاس‌های مهارتی و کارآموزی هنرستان‌ها در مناطق زرد و آبی نیز از امروز بازگشایی شدند

گوهری‌راد خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری کرونا، بازگشایی مدارس به صورت محدود است و بازگشایی در مدارس کمتر از 50 دانش‌آموز صورت می‌گیرد که معمولا در روستاها و یا مناطقی است که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه پایه‌های اول و دوم دوره ابتدایی و کلاس‌های مهارتی و کارآموزی هنرستان‌ها در مناطق زرد و آبی نیز از امروز بازگشایی شدند، اظهار کرد: مدارس در سطح استان گلستان از ابتدای مهرماه بازگشایی شده است و در اکثر مناطق روستایی مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص تدریس در فضای مجازی ابراز کرد: هر چقدر در فضای از امکانات بهره‌مند باشیم امکان مقایسه سامانه مجازی با تدریس حضوری وجود ندارد زیرا آموزش حضوری بسیار موثرتر برای کسب علم دانش‌آموزان است و آنچه را که دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس یاد می‌گیرند قابل مقایسه با روش مجازی نیست خصوصا تدریس حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی بسیار مهم است.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول