اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس من| نقل و انتقال معلمان در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره نقل و انتقالات فرهنگیان گفت: جابجایی معلمان منوط به منافع دانش‌آموزان و بر اساس کمبود نیروی انسانی با توجه به اعلام نیاز در مقصد انجام می‌شود.

فارس من| نقل و انتقال معلمان در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

یارمحمد حسین‌بُر رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به درخواست تسهیل نقل و انتقال فرهنگیان، اظهار داشت:  جامعه هدف ما دانش آموزان هستند، در واقع حفظ حرمت و تکریم معلم هدف آموزش و پرورش است بنابراین در وهله اول اگر جابجایی معلم منتج به ایجاد کلاس بدون معلم شود، طبیعی است آموزش و پرورش منافع دانش‌آموزان را در نظر می‌گیرد.

وی با بیان این موضوع که حتی‌المقدور نقل و انتقال معلمان صورت می‌گیرد، گفت: هر سال 5 هزار معلم بر اساس تقاضا و نیاز در مقصد جابجا می‌شوند اما امسال امکان انتقال تمامی فرهنگیان در آموزش و پرورش مقدور نیست. 

رئیس مرکز نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دلیل عدم انتقال تمامی معلمان این است که اگر جابجایی فرهنگیان منجر به کاهش معلم در یک استان یا شهرستان شود و نظام تعلیم و تربیت در آن منطقه دچار مشکل شود مسلماً آموزش و پرورش با آن جابجایی مخالفت می‌کند.

حسین‌بُر تصریح کرد: بنا بر شرایط تا جایی که مقدور باشد برای رفاه حال فرهنگیان مساعدت‌هایی از لحاظ  وضعیت تجرد، طبقات و رتبه در فرم امتیازبندی لحاظ می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی عنوان می‌کنند نقل و انتقال معلمان از قانون خاصی پیروی نمی‌کند بلکه برحسب شایسته‌سالاری و سلیقه‌ای رفتار می‌شود، بیان داشت: معمولاً سلیقه‌ای نیست و بر اساس نیاز و عدم نیاز در مقصد طبقه‌بندی صورت می‌گیرد. 

رئیس مرکز نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش به شفافیت در نقل و انتقال فرهنگیان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در تلاش است جابجایی معلمان را خیلی شفاف انجام دهد و بر اساس امتیاز و نیاز مناطق دسته‌بندی کند؛ این مطالبه درستی است و ما هم از این پیشنهاد استقبال می‎‌کنیم و درصددیم نتایج را به رؤیت همگان برسانیم.

حسین‌بُر افزود: نقل و انتقال داخل استان‌ها به مدیران کل استانی تفویض شده و آموزش و پرورش وظیفه انتقالات بین دو استان را به صورت متمرکز در داخل کشور انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر لغو ممنوعیت جابجایی فرهنگیان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی هر گونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش بر اساس نیاز شهرستان، استان یا مناطق خواهد بود.

رئیس مرکز نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش افزود: ردیف‌ها به مناطق محروم اختصاص دارد زیرا نیاز در این مناطق نسبت به مناطق برخوردار بیشتر است. دولت سهمیه‌های قابل توجهی به مناطق کم‌برخوردار در نظر می‌گیرد ولی باز هم به دلیل خروج معلمان با کمبود نیروی انسانی در این مناطق مواجه هستیم.

حسین‌بُر تأکید کرد: مشکل نیروی انسانی مناطق محروم حل نشده است از این رو کیفیت آموزش نیز از کمبود نیرو متأثر خواهد شد لذا مسؤولان با در نظر گرفتن ردیف اعتبارات در تلاش برای مرتفع کردن مشکلات و ارتقای شاخص‌های منابع انسانی و کیفیت آموزش هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول