اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم تعامل دولت و مجلس در تصویب لایحه بودجه سال 1400

امام جمعه ساوه خواستار تعامل دولت و مجلس در لایحه بودجه سال 1400 شد و گفت: این لایحه بودجه از ابتدا نادرست تنظیم شده و خیالبافانه و مبتنی بر مذاکره و تداوم برجام و فروش نفت چند میلیون بشکه بود.

لزوم  تعامل دولت و مجلس در تصویب لایحه بودجه سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر خیانت به خدا، پیامبر(ص) و امام جامعه و مردم را بدترین بی‌تقوایی‌ها دانست و گفت: در روایات نیز به این موضوع تاکید شد که علاوه بر آنکه نباید خیانت کنیم از خائن هم نباید دفاع کنیم و این دستور پروردگار است. 

وی با اشاره به آثار و پیامدهای خطرناک خیانت در جامعه افزود: خیانت ابعاد و مصادیق مختلفی دارد که یکی از آنها نصب و عزل جناحی، انتخاب مدیران و کارگزاران ناشایست و انتصابات نادرست حزبی است که خیانت به امت اسلامی تلقی می‌شود. 

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر اینکه در اندیشه دینی و نظام اسلامی، ولایت فقیه مبنای مشروعیت همه قوانین و همه مناصب حکومتی است، تصریح کرد: در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) در جمهوری اسلامی ایران، ولایت امیر و امامت امت بر عهده فقیه عادل و با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است. 

وی به اصل 57 قانون اساسی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌شود، گفت: تمرد از ولایت فقیه هم خلاف شرع و حرام است و هم خلاف قانون، چرا برخی مسئولان تمرد می‌کنند، مشکلات اقتصادی و اجتماعی امروز کشور از نافرمانی امروز و دیروز برخی مسئولان است.

حجت‌الاسلام حسینی با انتقاد از مطرح کردن دوباره مذاکره با دشمن  اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند به دشمنان اعتماد نکنید، متاسفانه ساده لوحانه گفتید و نوشتید و عمل کردید که امضای جان کری تضمین است.

خطیب نماز جمعه ساوه برجام را یک پیمان یک طرفه آمریکا و اروپایی خسارت بار به اقتصاد کشور  دانست و تصریح کرد: مذاکره مجدد برای چه؟ مگر برای رفع تحریم مذاکره نکردید؟! بگذارید اولاً امضاهای قبلی اعتبار پیدا کند و اجرا شود بعد بگویید امضا در برابر امضاء باشد. 

وی با اشاره به اینکه رهبری بی‌نظیر و حکیم داریم که باعث افتخار و اقتدار ایران است، اضافه کرد: دنیا به چنین رهبر هوشمند، حکیم و مقتدر غطبه می‌خورد، چشم دشمنان ما به این است که به خاطر وجود چنین رهبر فرزانه و شجاع نمی‌تواند ملت ما را تسلیم کند بلکه یکی یکی دولت‌های آمریکا مثل ترامپ به زباله دانی پرت می‌شوند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان گفت: مسئولان پاسخ‌گوی مردم و خادم مردم باشند اما  متاسفانه برخی مسئولان ادارات با تعلل و سرگردان کردن مردم، ایجاد نارضایتی می‌کنند و این کار حرام و تخلف قانونی است، مسئولان باید در دسترس مردم باشند. 

حسینی افزود: ادارات نسبت به مردم مظلوم و همه کاره این کشور خود را خادم آنها بدانند نه مالک و حاکم آنان، نسبت به واحدهای تولیدی و صنعتی، با صاحبان صنایع و کارخانجات تولیدی همراهی کنند نه اینکه اختلال و تعطیل کنید، بویژه شرکت‌های برق و گاز و اداره دارایی بیشتر همراهی کنند. 

امام جمعه ساوه همچنین از مسئولان قضایی شهرستان که در حل مشکلات مردم و واحدهای تولیدی و صنایع شهرستان پاسخگو و سهل الوصول هستند قدردانی کرد.

وی به وضعیت نابسامان در بازار بورس و سرمایه مردم نیز اشاره داشت و گفت: نادرست و غیرکارشناسانه سخن گفتن و عمل کردن مسئولان باعث گرفتاری مردم می‌شود، مشکل تهدید و تحریم دشمنان قابل تحمل است اما بی‌کفایتی و بی‌انضباطی و اهمال کاری مسئولان را چه کنیم.

 حسینی خاطر نشان کرد: عوامل مختلفی چون آشفتگی در سیاستگذاری و مدیریت بازار، قیمت گذاری دستوری و دستورالعمل‌های اشتباه، بی سنجه سخن گفتن مسئولان دولتی و دعوت مردم به بورس و همچنین ناهماهنگی بین دستگاه‌های دولتی از عوامل و ریشه‌های نابسامانی اقتصادی در بازار بورس و سرمایه است.

وی همچنین خواستار تعامل دولت و مجلس در لایحه بودجه سال 1400 شد و گفت: این لایحه بودجه از ابتدا نادرست تنظیم شده و خیالبافانه و مبتنی بر مذاکره و تداوم برجام و فروش نفت چند میلیون بشکه بود لذا مجلس از آغاز می‌توانست کلیات آن را برگرداند تا اصلاح ساختاری صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول