اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استقلال سیاسی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب ایران است

امام جمعه قیدار تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استقلال سیاسی و ارائه الگوی حکومت دینی بر پایه ولایت فقیه است، به همین دلیل در طول چهار دهه،کشتی انقلاب اسلامی در دریای متلاطم و سرشار از خطرات سهمگین با وجود مواجهه با انواع تهدیدها و تحریم‌ها توانسته به خوبی راه خود را طی کند.

استقلال سیاسی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به برگزاری رزمایش در نیمه دوم دی‌ماه اشاره و اظهار کرد: جهان شاهد سریالی از رزمایش‌های مقتدرانه ارتش و سپاه مقتدر ایران اسلامی‌ بود که برگزاری این گونه رزمایش‌ها در دولت‌های جهان معمول است و برای بازدارندگی و امنیت پایدار یک ضرورت است.

امام جمعه قیدار به در پیش بودن جشن‌های انقلاب دهه مبارکه فجر اشاره و تصریح کرد: پیشاپیش ایام الله دهه فجر را بر فجر آفرینان مردم با بصیرت ایران و بر همه علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی افزود: در میان نهضت‌هایی که پس از واقعه عظیم عاشورا رخ داده و از آن حرکت جاودانه الگو گرفته است، کمتر انقلابی را به اندازه انقلاب اسلامی ایران می‌توان پیدا کرد که تا این حد ریشه در شعار و شعور عاشورا داشته باشد و در ابعاد گوناگون، از آن الگو گرفته باشد.

موسوی هدف اصلی انقلاب اسلامی را خارج ساختن مردم از دست حکومت طاغوت و براندازی حکومت استبداد و استقرار نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: استقلال سیاسى یعنی اینکه هیأت حاکمه کشور در اتخاذ تصمیمات سیاسى بر اساس منافع ملى کشور مستقل از نفوذ و سلطه بیگانگان باشند از دیگر اهداف انقلاب ایران بود.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استقلال سیاسی و ارائه الگوی حکومت دینی بر پایه ولایت فقیه است، به همین دلیل در طول چهار دهه،کشتی انقلاب اسلامی در دریای متلاطم و سرشار از خطرات سهمگین با وجود مواجهه با انواع تهدیدها و تحریم‌ها توانسته به خوبی راه خود را طی کند و قله‌های موفقیت را در عرصه‌های مختلف فتح کند و الگوی کشورهای منطقه و سراسر جهان شود.

وی به مسائل و حواشی پیش آمده بعد از اعلام ممنوعیت ورود واکسن امریکایی و انگلیسی به کشور اشاره و تاکید کرد: در این مورد، مسئله مربوط به امنیت مردم است به همین خاطر باید دقت بیتشری انجام شود کما اینکه سوالات فراوانی برای ورود این واکسن‌ها وجود دارد.

موسوی به 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهید اشاره کرد و گفت: خانواده‌های شهدا به ویژه مادران گرانقدر شهیدان چشم و چراغ هدایت ملت هستند و بزرگترین و مهمترین دغدغه آنها حفظ آرمان‌های شهدا و مسائل دینی و انقلابی است بنابراین بزرگترین خدمت به آنها قدم برداشتن در حفظ آرمان‌های شهدا است.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: دلجویی و توجه به خانواده شهدا، باید مورد توجه مردم و مسؤولان باشد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیا/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول