اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دردسری که قطع برق برای امتحانات مجازی درست کرد!

تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان عنوان کردند که قطع برق در زمان امتحانشان باعث شده است که نتوانند امتحانشان را به موقع بدهند و از طرفی معلم و استادشان هم این موضوع را نمی‌پذیرد.

دردسری که قطع برق برای امتحانات مجازی درست کرد!

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: قطع برق‌هایی که در دو هفته گذشته در تهران به وقوع پیوست موجب گلایه تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان شده است چرا که آنها فصل امتحانات را سپری می‌کردند و باعث شد که نتوانند امتحان خود را به خوبی بدهند.

موضوع مهم‌تر از اینکه این افراد نتوانستند امتحان بدهند این است که حالا معلمان و اساتید آنها هم قبول نمی‌کنند که این افراد به دلیل قطع برق نتوانستند امتحان بدهند و ثابت کردن اینکه در زمان امتحان آنها، برق رفته است، موضوعیست که به راحتی امکان‌پذیر نیست. 

یکی از دانش آموزان دبیرستانی به خبرنگار فارس گفت: قطع برق باعث شد که نتوانم امتحان آمارم را بدهم و معلمم هم قبول نمی‌کند که برق رفته بود. 

دانش‌آموز دیگری هم به قطع اینترنت اشاره کرد و افزود: موقع امتحانات، مجبورم که بالای پشت بام خانه بروم که بتوانم امتحان بدهم چون اینترنت در خانه ما خیلی ضعیف است. این مشکل را فقط من ندارم و خیلی از دوستان دیگرم، این مشکل را دارند.

* مشکلات امتحانات مجازی

امتحانات مجازی در شرایط فعلی با مشکلاتی همراه است و قطع برق به این مشکلات افزوده است. دانش‌آموزان و دانشجویان می‌گویند که امتحانات به شکل مجازی با سختی‌هایی همراه است مثلا معلم یا استاد، سؤالات را با هم یا یکی یکی می فرستد و یک زمان کوتاه برای پاسخ در نظر می‌گیرد.

برخی از معلمان و اساتید هم از هر دانش‌آموز و دانشجو به شکل آنلاین و تک نفره امتحان می‌گیرند و اگر وقتی نوبت به محصلی برسد و آنلاین نباشد، نمره منفی می‌گیرد.

آقای امیری، استاد معلمی است که هم در مدرسه و هم در دانشگاه درس می‌دهد؛ او می‌گوید: واقعیتش ابن است که برخی دانش‌آموزان و دانشجویان به هر ترفندی روی می آورند که امتحان ندهند و همین موضوع باعث می شود که اگر راست هم بگویند، باور نکنیم.

وی ادامه می دهد: البته گاهی اوقات، خودمان هم موقع درس دادن با قطع شدن اینترنت یا کندی آن مواجه هستیم و همین موضوع باعث می‌شود که برخی کلاس‌ها برگزار نشده یا نصفه تمام شود.

* وقتی دانش‌آموزان و دانشجویان با همفکری امتحان می‌دهند

امتحانات مجازی ماحصل آمدن کرونا به کشور و خطرات آن است اما انگار در برگزاری امتحانات مجازی، قاعده قرنطینگی را برخی دانش آموزان و دانشجویان می شکنند و دورهمی برای پاسخ دادن به سؤالات برگزار می‌کنند.

مثلا برخی دانشجویان دور هم می نشینند و به سؤالات با همفکری هم پاسخ می‌دهند؛ البته برخی اساتید هم برای اینکه جلوی این اتفاق را بگیرند، از هر دانشجو می خواهند که یک یا دو سؤال را به صورت تصویری پاسخ دهد یا اینکه به هر دانشجو سؤال متفاوت می‌دهند.

اما حالا تصور کنید که دانش‌آموز یا دانشجویی درسش را خوانده است و آماده امتحان دادن است اما مسائلی مانند قطع شدن برق یا اینترنت، امکان امتحان دادن را از وی بگیرد! همیشه وقتی امتحانی برگزار نمی‌شود، این احساس می‌شود که محصلان خوشحال می‌شوند اما وقتی محصل درس خوانده است، دیگر خوشحالی در کار نیست! 

* روایت قطع برق و امتحانات مجازی

درست است که گاهی اوقات دانش‌آموزان و دانشجویان از ترفندهایی استفاده می‌کنند که امتحان ندهند اما این موضوع نباید دلیلی شود که پیشامدها مورد توجه قرار نگیرد و همه پای از زیر امتحان در رفتن، نوشته شود. 

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ناتمام‌ماندن امتحانات مجازی برخی دروس دانشگاه‌ها به دلایلی همچون قطعی برق و اینترنت از امکان برگزاری مجدد این امتحانات بنا به تشخیص استادِ برگزار کننده و تأیید دانشکده، خبر داده است.

اما خب گاهی تشخیص استاد برگزار کننده امتحان این نیست که برق رفته است و دلایل دانشجو برای امتحان ندادن را نمی‌پذیرد؛ حالا دانشجویان و دانش‌آموزان درخواست دارند که برای آنها فکری شود و مناطقی که برق می رود و یا اینترنت قطع می‌شود را اطلاع رسانی کنند تا معلمان و اساتید هم به استناد این موارد تصمیم گیری کنند. 

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس هم در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عناوین «وزارت نیرو قطعی برق را اطلاع رسانی کند» و «ماجرای قطعی‌ ناگهانی برق در تهران چیست؟» خواستار پیگیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول