اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جهش تولید در 144 هزار هکتار از اراضی آیش آذربایجان‌شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح جهش تولید در 144 هزار هکتار از اراضی آیش در استان تولید محصولات زراعی سال آینده 66 هزار تن بیشتر می‌شود.

جهش تولید در 144 هزار هکتار از اراضی آیش  آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، رخ افروز امروز در جمع مدیران و کارشناسان زراعت و ترویج شهرهای جنوب استان اظهار داشت: در سال زراعی 550 هزار هکتار از ارضی استان زیرکشت گندم، جو و حبوبات رفته است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید در 144 هزار هکتار از اراضی آیش در استان، تولید محصولات زراعی سال آینده 66 هزار تن بیشتر می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان‌شرقی، طرح جهش تولید باغ هدف استفاده از یافته‌های جدید محققان، افزایش تولید در دیم‌زارها و افزایش درآمد کشاورزان اجرا می‌شود.

رخ‌افروز،نهادینه کردن تناوب کشت در دیم‌زار و حضور مستمر کارشناسان در کنار کشاورزان را از دیگر مزایای طرح جهش تولید در استان اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: از ابتدای سال 63 هزار تن کود ازته، 4هزار تن کود فسفاته و یک هزار و 700 تن کود پتاس بین زارعان در آذربایجان‌شرقی توزیع شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جلسه گفت: طرح جهش تولید در 7 هزار و 700 هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می‌شود.

کریمی‌اصل افزود: با اجرای این طرح تولید محصولات زراعی در مراغه 3 هزار 500 تن بیشتر می‌شود.

در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به اجرای طرح جهش تولید در چهار شهر مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر با حضور مدیران جهاد کشاورزی، کارشناسان زراعت و ترویج و محققان بررسی و رفع شد.

انتهای پیام/60007/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول