اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ساداتی‌نژاد: رودان کانون توجه بازارهای محصولات کشاورزی کشورهای منطقه است+عکس

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رودان با تولید محصولات باکیفیت در کشت‌های گلخانه‌ای و مرکبات و حوزه شیلات و پرورش ماهی و میگو مورد نظر بازارها هدف کشاورزی کشورهای منطقه  قرار دارد.

ساداتی‌نژاد: رودان کانون توجه بازارهای محصولات کشاورزی کشورهای منطقه است+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، سید جواد ساداتى‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان رودان اظهار داشت: پانزدهمین سفر کمسیون کشاورزی مجلس به شرق هرمزگان اختصاص یافته است تا به دیدن ظرفیت  و مشکلات در حوزه قانون گذاری و نظارت تلاش مان را بکار ببندیم.

وی با اشاره به  عزم و نگاه ویژه مجلس یازدهم به حوزه کشاورزی افزود: در سه ماه اول کار مجلس مهمترین قانون احصا قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی بود.

ساداتی‌نژاد در ادامه گفت: این نشان از اراده قوی مجلس برای تحول در اقتصاد کشاورزی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی منطقه شرق هرمزگان و بویژه شهرستان رودان تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی را در بخش‌های مختلف کشاورزی در شهرستان رودان شاهد هستیم که وجود بیش از ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای نشان از عزم بزرگ برای ارتقا این نوع کشت در بهشت جنوب است.

وی ادامه داد: رودان با تولید محصولات باکیفیت در کشت‌های گلخانه‌ای و مرکبات و حوزه شیلات و پرورش ماهی و میگو مورد نظر بازار ها هدف قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه کشاورزان منطقه در دریافت تسهیلات مورد نیاز تصریح کرد: تسهیلات باید منطبق با کار کشاورزی و صنعت باشد چراکه در کشور طی سالیان اخیر هفتصد میلیون دلار در حوزه صنعت هزینه شده است.

وی از هماهنگی با کمیسیون تلفیق برای اعطای ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ قطعا از این محل حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی با اولویت توسعه کشت های گلخانه ای  به کشاورزان اعطا خواهد شد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان ساخت: بخشی از این تسهیلات نیز به حوزه آبزی پروری اختصاص میابد که قطعا سهم شرق هرمزگان در آن دیده خواهد شد.

نماینده مردم کاشان در مجلس از جمع‌بندی نهایی دستاوردهای این سفر طی نشستی با حضور نمایندگان مردم هرمزگان ، کشاورزان و استاندار هرمزگان خبر داد و گفت: نتایج آن نیز در صحن مجلس شورای اسلامی پیگیری و اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان، نماینده مردم حوزه شرق هرمزگان در مجلس، فرماندار رودان و جمعی از مدیران کل کشوری و استانی در بازدید از ظرفیت‌های بخش های کشاورزی شهرستان رودان پتانسیل‌ها و مشکلات این حوزه را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول