اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اشتغال به تحصیل ۳۲۸۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان/پذیرش 83 دانشجوی خارجی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اشتغال به تحصیل ۳ هزار و ۲۸۰ دانشجو در سال‌ تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد.

اشتغال به تحصیل ۳۲۸۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان/پذیرش 83 دانشجوی خارجی

بهزاد محسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و ۸ مقطع تحصیلی در ۵ دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، در مقطع دکترای عمومی در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی یک هزار و ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

محسن‌پور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۵ نفر در مقطع دستیاری پزشکی در رشته‌های تحصیلی زنان و زایمان، داخلی، روانپزشکی، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی و طب اورژانس مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقطع کارشناسی ارشد ۲۱۶دانشجو در رشته‌های اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تشریح، میکروب شناسی، پرستاری، مامایی، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، فیزیولوژی، پرستایمراقبت‌های ویژه، بیوشیمی بالینی و پرستاری اورژانس مشغول تحصیل هستند.

محسن‌پور با بیان اینکه ۳۸۲ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار دارند، عنوان کرد: یک‌هزار و ۳۸۲  دانشجو‌ در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته‌های تحصیلی علوم آزمایشگاهی، هوشبری، رایولوژی، پرستاری، مانایی، اتاق عمل، بهداشت، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت عمومی در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه از اشتغال به تحصیل ۲۱ دانشجو  در مقطع PHD در رشته‌های پزشکی مولکولی سلولی، علوم سلولی، ملکولی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های مامایی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت محیط  بهداشت عمومی ۱۷۲نفر تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در مقطع کاردانی در رشته فوریت‌های پزشکی نیز ۳۴ نفر اشتغال به تحصیل دارند.

اشتغال به تحصیل 83 دانشجوی غیرایران در دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان

محسن‌پور گفت: در حال حاضر۸۳ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی این دانشگاه کمتر از استانداردهای کشوری است، گفت:با توجه به افزایش سالانه تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکترا، محدودیت و کاهش سرانه آموزشی و فضاهای آموزشی ملموس و بدیهی است، لذا توسعه زیرساخت‌های آموزشی و منابع انسانی و فیزیکی ضروری دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ظرفیت ‌۲۷۴ نفر هیات علمی بهره‌مند است.

محسن‌پور با اشاره به انجام فرایندهای مربوط به دانشجویان انتقالی و مهمان به سایر دانشگاه‌ها به تعداد ۱۷۱ نفر از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: انجام این مهم از سایر دانشگاه‌ها با انتقال ۷۸ نفر صورت گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول