اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیست موتورسواری زنجان در آخر خط!

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان با بیان اینکه متاسفانه پیست موتورسواری مجوز فعالیت ندارد و هر اتفاقی در این محل بیافتد، مشکل‌ساز خواهد بود، چون متولی مشخصی ندارد، گفت: همه هزینه‌هایی که در این پیست شده بدون مصوبه و خلاف واقع رخ داده است.

پیست موتورسواری زنجان در آخر خط!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهریورماه سال قبل بود که نخستین پیست موتورسیکلت‌سواری زنجان در خانه بوران افتتاح شد.

 پیست موتورسواری شهدای شهرداری زنجان در مجموعه فرهنگی خانه بوران با مساحت 3 هکتار برای برگزاری مسابقات کراس طراحی و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

مسؤولان وقت مدعی بودند که این پیست، دومین پیست بزرگ موتورسواری کشور از نظر وسعت و تجهیزات است، که قابلیت میزبانی مسابقات قهرمانی و کشوری را دارا است.

رئیس وقت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در همان بازه زمانی در تشریح جزئیات این پیست موتورسواری گفت: هدف از ایجاد این پیست ارتقای جایگاه ورزش زنجان در سطح کشور است.

مریم شعبانی گفت: تمرین در کوه‌ها و آسیب‌های زیستی محیطی، هزینه‌های مالی و جانی، بعد مسافت از مشکلات موتورسواران در این حوزه بود در حالی که با احداث پیست، موتورسواران می‌توانند برای کسب هیجان با امنیت خاطر بیشتر به تمرین بپردازند.

پیست موتورسواری تعطیل

وی با اشاره به اینکه افتتاح این پیست کمک شایانی به تربیت قهرمانان در عرصه بین‌المللی خواهد کرد، گفت: این پیست دومین پیست موتورسواری کشور به لحاظ وسعت، تجهیزات و امنیت در زنجان افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس وقت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان اضافه کرد: این پیست در زمینی به مساحت 3 هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد و بدون در نظر گرفتن تجهیزات، یک میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی آن هزینه شده  است.

همزمان با افتتاح پیست موتورسواری زنجان، نخستین دوره مسابقات موتورسواری کراس در زنجان با حضور 45 شرکت کننده برگزار شد.

اما با گذشت حدود یک و نیم سال از افتتاح این پیست موتورسواری که هزینه کلانی هم برای آن شده است، نه تنها اتفاق خاصی در آن رخ نداده، بلکه بلااستفاده باقی مانده و به محلی برای تمرین موتورسواران آنهم بدون هیچ ایمنی و حفاظی تبدیل شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که به علت مشخص نبودن تکلیف این پیست به لحاظ مالکیت و همچنین آزارهایی که تمرین موتورسواران برای اهالی آن منطقه دارد، هیچ اتفاق خاصی در این محل نیفتاده و پس از افتتاح بلااستفاده مانده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در تشریح آخرین وضعیت پیست موتورسواری شهرداری زنجان گفت: سال قبل پیست موتورسواری در مجموعه فرهنگی و تفریحی خانه بوران با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری با مشارکت هیأت موتور سواری ایجاد شده که این روزها هیچ کاربردی ندارد و علاقه‌مندان زیادی در بین جوانان در این رشته ورزشی وجود دارد که منتظر ایجاد فرصتی برای فعالیت در این رشته ورزشی است.
منصور مرادلو تصریح کرد: متاسفانه این پیست موتورسواری مجوز فعالیت ندارد و هر اتفاقی در این محل بیافتد، مشکل‌ساز خواهد بود، چون متولی مشخصی ندارد و فعالیت در آنجا بدون مجوز قانونی صورت گرفته می‌شود.

مرادلو با بیان اینکه مشکل اینجاست، بحث انتقال قطعی سند این زمین که متعلق به منابع طبیعی است، به صورت کامل انجام نشده است، گفت: همه هزینه‌هایی که در این پیست شده بدون مصوبه و خلاف واقع رخ داده است و به بار حقوقی قضیه توجه لازم نشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه پیست مجوز ندارد، از همین رو مشخص نیست، اگر اتفاقی در آنجا بیافتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود، یا اگر سرقتی در آنجا صورت پذیرد چه کسی مسؤولیت آن را قبول می‌کند؟
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان افزود: متاسفانه به علت بلاصاحب بودن این پیست و مشکلات حقوقی که دارد، اکثر پایه ها و فنس‌های کشیده شده، در پیست به دلیل عدم نظارت و حراست به سرقت رفته است.

وی افزود: این روزها هر نوع فعالیت موتورسواری در این مکان هم انجام می‌شود، غیرقانونی است و اگر اتفاقی بیافتد، کسی مسؤولیت آن را به عهده نخواهد گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: از آنجا که محل مورد نظر یک منطقه تفریحی و گردشگری است ، جانمائی غلط پیست بدلیل سرو صدای ایجاد شده در محل باعث آزار  و اذیت گردشگران و مسافران می شود که در زمان افتتاح به آن بی‌توجهی شده است.

وی با بیان اینکه خانه بوران یکی از مجموعه‌های ارزشمند زنجان است، گفت: این مکان در حدود 142 هکتار بوده و جنگل‌کاری خوبی در آن صورت گرفته  که ظرفیت خوبی با ایجاد امکانات و ارائه خدمات ( تالار، پمپ بنزین و گاز، تله کابین، قایق سواری، اقامت شبانه در آلاچیق‌ها و ... ) در جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی و جذب گردشگر خواهد داشت.
مرادلو با اشاره به اینکه این محل امکان ایجاد تفرج‌گاه و حتی اردوگاه در شمال غرب کشور را نیز دارد، افزود: در سال‌های گذشته  طرح بهره وری برای این محل در نظر گرفته شده، که متاسفانه فقط روی کاغذ آمده و عملیاتی نشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: تنها کاری که در این محل انجام شده دپوی چندین میلیارد لوله برای انتقال آب بوده است که به میزان محدودی انجام و بقیه رها شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه یک مکان‌یابی غلط برای ایجاد یک فعالیت ورزشی موجب ایجاد مشکلاتی شده است که باید حل شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول