اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق اقدامات خصمانه آمریکا در شمال شرق این کشور را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در پیامی به سازمان ملل متحد اقدامات خصمانه آمریکا در شمال شرق این کشور را بشدت محکوم کرد و خواستار خروج فوری آمریکا از خاک سوریه شد.

دمشق اقدامات خصمانه آمریکا در شمال شرق این کشور را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که دمشق در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان، اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه «الجزیره» (شمال شرق) سوریه را بشدت محکوم کرده است.

طبق گزارش سانا، در این پیام آمده است:‌ «جمهوری عربی سوریه اقدامات خصمانه و تقریبا روزانه نیروهای آمریکا در مناطق اشغالی "الجزیره" سوریه را به شدت محکوم می‌کند».

در ادامه این پیام آمده است که طی سال‌های گذشته، اشغالگران آمریکایی اقدام به سرقت منابع سوریه، محصولات کشاورزی و نفت منطقه الجزیره کرده‌اند و مقدار زیادی تسلیحات نظامی پیشرفته، تجهیزات لجستیکی و ماشین آلات از راه گذرگاه غیرقانونی «الولید» از عراق به برخی پایگاه‌های نظامی غیرقانونی خود در اطراف منطقه «الیعربیه» در استان الحسکه منتقل کرده‌اند که تمام این تحرکات به صورت روزانه صورت می‌گرفته آن با بی‌توجهی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد که همواره بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تأکید دارد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه توضیح داد که این تحرکات و اقدامات خصمانه‌ نیروهای اشغالگر آمریکا در زمانی صورت گرفته است که دوره دولت فریبکار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به سر آمده است؛ دولتی که کوشید تا ثبات و امنیت منطقه را متزلزل کند و از طرفی، از جنبش‌های جدایی‌طلب حمایت و آنها را ترغیب کرد تا سوریه را تجزیه کنند و مانع دست‌یابی به راه حلی سیاسی برای بحران این کشور شوند.

در ادامه آمده است که دولت دونالد ترامپ به اشکال مختلف از تروریست‌ها حمایت کرد و باعث شد که تجاوز‌های مستمر علیه ارتش سوریه و هم‌پیمنان آن در شمال شرق سوریه و دیگر مناطق تسهیل شود آن هم در حالی که دولت این کشور به دروغ اعلام می‌کرد که با تروریسم مبارزه و از مردم سوریه حمایت می‌کند.

دمشق می‌افزاید که حقایقی که روی زمین جریان داشت، کاملا خلاف این موضوع را ثابت کرد زیرا دولت آمریکا بدون هیچگونه حد و مرزی از اشکال مختلف تروریسم افراطی در سوریه حمایت کرد و کوشید تا با ایجاد هرج و مرج بر سر راه هر گونه راه‌حل سیاسی در سوریه و در راستای خدمت به طرح صهیونیستی و تحمیل هژمونی خود علیه کشورهای منطقه، مانع ایجاد کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه به اظهارات دروغ مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا اشاره شده و در عین حال، تأکید شده است که این اظهارات دشمنی شدید واشنگتن علیه مردم سوریه را آشکار کرده است.

دمشق تأکید کرد: «جمهوری عربی سوریه تأکید می‌کند که اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکا تجاوزی آشکار علیه حاکمیت، یکپارچکی و تمامیت ارضی سوریه است و [از طرفی دیگر، این اقدامات] نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌‌های مربوط به سوریه شورای امنیت از جمله قطعنامه شماره ۲۲۵۴ به شمار می‌رود».

در ادامه آمده است:‌ «در نهایت، سوریه و با توجه به احترام این کشور به حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، خواستار متوقف شدن اقدامات خصمانه و بد آمریکاست و از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که تحرکات این کشور، تداوم اشغال اراضی سوریه، تحمیل تدابیر اقتصادی ظالمانه و یک‌جانبه با هدف به گرسنگی کشاندن مرد سوریه را محکوم کند».

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌الملل خواسته شده است که برای جلوگیری از قلدری‌، اقدامات متجاوزانه و همچنین پایان دادن به اشغال اراضی سوریه اقدامات لازم صورت گیرد.

دمشق در بخش پایانی این پیام بر عزم و صلابت بیشتر ارتش و مردم سوریه در خنثی کردن توطئه‌های جدید و پایان دادن به حضور آمریکا و دست‌نشانده‌های این کشور در خاک سوریه تأکید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول