اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس صهیونیست: اسرائیل در اعمال فشار بر حماس شکست خورد

کارشناس نظامی رژیم صهیونستی اذعان کرد این رژیم نتوانست در پرونده تبادل اسرا، به جنبش حماس اعمال فشار کند.

کارشناس صهیونیست: اسرائیل در اعمال فشار بر حماس شکست خورد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یوآف لیمور» کارشناس نظامی رژیم صهیونستی اذعان کرد که مسئولان این رژیم موفق نشدند در پرونده تبادل اسرا، به جنبش حماس فلسطین اعمال فشار کنند.

لیمور با انتشار یادداشتی در روزنامه «اسرائیل هیوم» پیش‌بینی کرد که احتمالا حماس مواضع خود را درباره پرونده اسرا سخت‌تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد، رژیم صهیونیستی باید نگران باشد؛ زیرا تلاشها برای حل‌وفصل این مشکل به شکست انجامیده و این رژیم نیز «برای بهره‌برداری از بحران کرونا در مذاکرات خود با حماس، فرصت را از دست داد».

پایگاه خبری «عربی-۲۱» به نقل از این کارشناس اسرائیلی گزارش داد، بامداد سه‌شنبه از منطقه تحت کنترل حماس در «بیت حانون» واقع در شمال نوار غزه، موشکهایی شلیک کرد که سامانه گنبد آهنین آن را ردیابی کرد، ولی نتوانست آن را منهدم کند و در دریا افتاد.

وی با بیان اینکه صهیونیستها از تأیید رسمی شلیک این موشکها امتناع کردند، گفت که ارتش این رژیم قصد داشته است مانع از انتقادات درباره عدم رهگیری این موشکها شود.

لیمور ادامه داد: «درست است که اسرائیل و حماس با هم درگیر نیستند و از نظر ظاهری هم نشانه تنش مشاهده نمی‌شود... ولی واقعیت چیز دیگری است؛ زیرا غزه خسته شده و مذاکرات سازش هم به آرامی در حال انجام است».

این کارشناس اسرائیلی بر این باور است که رژیم صهیونیستی فرصتها برای کمک ظاهری به غزه را در ازای پیشرفت در مذاکرات از دست داده است؛ به ویژه در زمینه بازگرداندن سربازان اسرائیلی.

این کارشناس صهیونیست با این ادعا که نهادهای بین المللی به غزه واکسن کرونا خواهند داد و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با آن مخالفت کند، در پایان گفت: «بدتر از این مسئله این است که کرونا باعث فروپاشی غزه نشد. حماس نیز بنا بر مثل معروف این گونه عمل می‌کند که هر آنچه مرا نکشد، باعث تقویتم خواهد شد».

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول