اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۳۴ هزار نفر در معرض خطر کرونا در کردستان شناسایی شدند

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۳۴ هزار نفر در معرض خطر کرونا در استان شناسایی شده‌اند، گفت:۱۴۹ هزار و ۸۶۰ نفر طی هفته گذشته تا کنون در قالب طرح شهید سلیمانی توسط تیم رهگیری در زمینه کرونا در استان بررسی شد‌ه‌اند.

۳۴ هزار نفر در معرض خطر کرونا در کردستان شناسایی شدند

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با تشریح  اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: این طرح با حضور تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی از طریق حمایت‌های مردمی که به صورت حضور فعال در صحنه منسجم و یکپارچه، گام استواری در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی با اولویت قرار دادن اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم ‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بستر قطع زنجیره این  ویروس را در استان فراهم کرده است.

1723 خانواده تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند

وی با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون یک هزار و ۷۲۳ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند، افزود: ۴۳۹ نفر تست سریع در منزل از اطرافیان بیماران انجام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تیم مراقبت در منزل از ۴۹۰ مورد از افراد مشکوک به کرونا تست سریع انجام داده‌اند که از این تعداد ۸۵ تست مثبت، اعلام شده است.

محمودی با اشاره به معرفی ۱۸۹ نفر برای انجام تست کووید ۱۹ توسط تیم‌ مراقبت در منزل، عنوان کرد: از این تعداد، ۹۴ نفر به بیمارستان، اعزام شده‌اند.

بررسی وضعیت 149 هزار نفر در زمینه کرونا

وی تعداد کل موارد بررسی شده توسط تیم رهگیری در زمینه کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تاکنون را ۱۴۹ هزار و ۸۶۰ مورد برشمرد و گفت: ۳۴ هزار نفر در معرض خطر شناسایی شده‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تیم‌های مذکور به ۹۶ هزار خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه کرده‌اند، افزود: به ۵ هزار و ۵۴۹ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

محمودی در ادامه تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۱۰۵ خانوار آسیب‌پذیر از حمایت‌های مالی و غیرمالی در قالب طرح مذکور بر خوردار شده‌اند.

انتهای پیام//۲۳۳۰/۷۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول