اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 180 هزار دلاری ژاپن برای احداث دو مدرسه در تاجیکستان

دولت ژاپن برای احداث دو موسسه آموزشی در قلمرو تاجیکستان به این کشور مبلغ 2 میلیون سامانی، معادل بیش از 180 هزار دلار ارائه می دهد.

کمک 180 هزار دلاری ژاپن برای احداث دو مدرسه در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت ژاپن برای احداث دو مدرسه در مناطق مختلف تاجیکستان به این کشور کمک مالی می‌کند.

اسناد مرتبط توسط «تاکایوکی میاسیتو» سفیر ژاپن در تاجیکستان و نمایندگان سازمان‌های ذینفع آماده شد.

همچنین مراسم امضای قراردادهای مرتبط در محل سفارت ژاپن در پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

مبلغ کلی کمک‌های مالی ژاپن برای احداث دو مدرسه در منطقه «فیض آباد» و شهر «ترسونزاده» تاجیکستان 2 میلیون سامانی (180.636 هزار دلار) را تشکیل می‌دهد.

بنابر سخنان سفیر ژاپن، دولت این کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه آموزش با مردم تاجیک همکاری می‌کند، زیرا آموزش و پرورش اساس توسعه ملی است.

وی افزود: تاکنون سفارت ژاپن در همکاری با مقامات محلی در تاجیکستان 50 مدرسه احداث کرده و امیدوار است که ساختمان‌های مدارسی که در چارچوب این دو پروژه جدید احداث می‌شوند، شرایط راحتی را برای آموزش کودکان ایجاد کند و دانش آموزانی پرورش دهد که در توسعه کشور خود کمک کنند.

میاسیتو خاطرنشان کرد: دولت ژاپن متعهد به ادامه حمایت از ایجاد جامعه بهتر برای همه مردم و همچنین همکاری با ملت تاجیکستان است.

برنامه‌های دولت ژاپن برای کمک‌های بلاعوض و امنیت انسانی برای عموم مردم در درجه اول به مقامات محلی، موسسات آموزش و بهداشتی، سازمان‌های بین المللی غیر دولتی در کشورهای در حال توسعه ارائه می‌شود.

از سال 1996، در چارچوب کمک‌های بلاعوض به پروژه‌های امنیت انسانی برای عموم مردم، دولت ژاپن از 421 پروژه بشردوستانه در مجموع به مبلغ 34 میلیون دلار برای توسعه تاجیکستان پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول