اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تندباد، برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد / کاهش 12 درجه‌ای دما در استان

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت:نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از اواخر امروز تا روز پنج‌شنبه از روی استان است.

تندباد،  برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد / کاهش 12 درجه‌ای دما در استان

فاطمه زهرا سیدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از اواخر امروز تا روز پنج‌شنبه از روی استان است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: بر این اساس امروز تا اواسط روز پنجشنبه در اکثر مناطق استان اصفهان افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بخش‌های شرق، جنوب‌شرق و تا حدی مرکز و گرد و خاک محلی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های غربی، جنوبی و برخی مناطق شمالی بارش‌ برف و باران پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: از روز پنجشنبه تا روز شنبه افت محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در اکثر مناطق استان خواهیم داشت.

سیدان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای هوا بین ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای اصفهان ۱۵ درجه و کمینه دما منفی ۲ درجه و سردترین شهر استان میمه با منفی ۵ و گرم‌ترین خور و بیابانک با ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌های مدیریت بحران نسبت به محکم کردن سازه‌ها

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، توفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی و اختلال تردد در محورهای جاده‌ای استان گفت: مدیریت بحران نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و  ناپایدار گلخانه‌ها در برابر وزش باد، عدم استقرار و قرار گرفتن زیر درختان بلند و فرسوده، عدم صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی رانندگی در شرایط تندباد و گرد و خاک و اجرای طر‌ح‌های کاهش خطر در سکونتگاه‌های شهری و روستایی و محورهای مواصلاتی نیمه شرقی و جنوب استان و صرفه‌جویی تمامی مشترکان در مصارف برق و گاز توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول