اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش 4.2 درصدی نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز 99 نسبت به سال گذشته

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از کاهش 4.2 درصدی نرخ بیکاری استان در سه ماهه پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 4.2 درصدی نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز 99 نسبت به سال گذشته

علی شهریارپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل 16.1 درصد بوده که خوشبختانه با کاهش 4.2 درصدی به 11.9 درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: نکته مهم در نتایج طرح نیروی کار که اغلب اوقات مغفول می‌ماند، لزوم تحلیل هم‌زمان نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی نتایج نرخ مشارکت اقتصادی در کنار نرخ بیکاری نشان دهنده این است که نسبت اشتغال در جمعیت 15 ساله استان 38.9 درصد بوده در حالی که این شاخص برای کل کشور عدد 37.5 درصد را نشان می‌دهد.

شهریارپور اضافه کرد: در حالی که نرخ بیکاری کل کشور در پاییز 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.2 درصد کاهش داشته است، چهارمحال و بختیاری با کاهش 4.2 درصدی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: صدور 762 فقره پروانه ساختمانی برای احداث 265 هزار و 83 متر مربع زیربنا توسط شهرداری‌های استان طی سه ماهه دوم سال و رونق ساخت و ساز یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری استان در پاییز امسال است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به پتانسیل بخش کشاورزی استان در حفظ  و ایجاد اشتغال، اظهار داشت: با تغییر الگوی کشت، احداث گلخانه و کشت گیاهان دارویی در سطح استان، می‌توان از پتانسیل این بخش در ایجاد اشتغال پایدار استفاده کارا و بهینه کرد. 

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول