اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نامه معاون وزیر علوم به قالیباف/ کاستن از حداقل‌های درآمدی جامعه دانشگاهی امیدبخش نخواهد بود

معاون آموزشی وزارت علوم در نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت: اعمال رأی اخیر دیوان عدالت اداری درباره بیش از ۳۰ هزار نفر اعضای هیأت علمی در شرایطی که تنگناهای اقتصادی و کاهش قدرت خرید، ارزش حقوق دریافتی بسیاری از آنها را کاهش داده است، لطمه جبران‌ناپذیری خواهد بود.

نامه معاون وزیر علوم به قالیباف/ کاستن از حداقل‌های درآمدی جامعه دانشگاهی امیدبخش نخواهد بود

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: در ارتباط با رأی اخیر هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بند (۱) مصوبه شماره ۸۶۰۷۵. ت ۵۶۸۸۱ ه مورخ ۹ مهر ‏۱۳۹۸‬ هیأت وزیران در موضوع مستثنی شدن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی از شمول حداکثر حقوق مقرر در ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، موارد زیر به استحضار می‌رسد:

تعیین حداکثر حقوق بازنشستگان برای اولین‌بار در اصلاحیه مصوبه مربوط به تعیین حقوق در سال ۱۳۹۳، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۲۷۷۹. ت ۵۰۴۵۳ ه مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳‬ در نظر گرفته شد و از همان هنگام اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، قضات و وزارت اطلاعات از شمول حداکثر حقوق مستثنی شدند و این استثنا در تمامی مصوبات مربوط در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ همچنان برقرار بوده است و مصوبات دولت در این خصوص به موجب نامه‌های رئیس مجلس فاقد مغایرت قانونی اعلام شده است.

با عنایت به مراتب فوق، اعمال رأی اخیر دیوان عدالت اداری درباره بیش از ۳۰ هزار نفر اعضای هیأت علمی در شرایطی که تنگناهای اقتصادی و کاهش قدرت خرید، ارزش حقوق دریافتی بسیاری از آنها را کاهش داده است، لطمه جبران‌ناپذیری خواهد بود که می‌تواند آثار ناخوشایندی بر برنامه توسعه علمی کشور داشته باشد. در نظر آوریم که در مسیر رشد و تعالی علمی کشور، توجه به انگیزه‌مندی و رفع دغدغه‌های معیشتی فعالان حوزه علم و فناوری و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از بایسته‌های اولیه است. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در شرایط کنونی، کاستن از حداقل‌های درآمدی جامعه دانشگاهی که علی‌رغم کمبودهای موجود، شرافتمندانه در خدمت نظام علمی کشور هستند، مطلوب و امیدبخش نخواهد بود.

در همین ارتباط از آنجا که توجه به علم و فناوری برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در صدر اولویت‌های حضرت‌عالی، مجلس و دولت محترم قرار دارد، مستدعی است دستور فرمایند اقدام قانونی لازم در خصوص رفع مشکل معمول دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول