اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نخستین شناسنامه فرزند ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در بوشهر صادر شد

در راستای اجرای قانون‌ تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان اتباع خارجی نخستین شناسنامه فرزندان بانوان ایرانی در استان بوشهر صادر و به آنان تحویل داده شد.

نخستین شناسنامه فرزند ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در بوشهر صادر شد

به گزتارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد تقی ایرانی در آیین رونمایی از تحویل شناسنامه‌های فرزندان حاصل از ازدواج  زنان ایرانی با مردان خارجی، اهل بیت(ع) را عزت و افتخار مسلمانان دانست و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) عزت و افتخار خود را از ام‌ابیها حضرت زهرا(س) می‌دانند چراکه حضرت علی(ع) که دارای اوج کمال انسانی و الهی است تمام کمالات خود را از حضرت زهرای اطهر(س) می‌داند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، جایگاه سازمان ثبت احوال را در تاریخ ایران مهم دانست و بیان کرد: سازمان ثبت احوال نقش مهمی در احراز هویت مردم دارد و اداره کل ثبت احوال استان بوشهر در عرصه طرح‌های صدور شناسنامه و کارت ملی پیشتاز است.

وی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته خدمات ویژه‌ای به اتباع خارجی در ایران ارائه کرده است گفت: ایران اسلامی در ۴۰ سال گذشته میزبان خوبی برای اتباع خارجی در قالب مسافر، کارگر، کارشناس، پناهنده و گردشگر بوده و خدمات مورد نیاز به آنان ارائه کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، صدور شناسنامه را نشان از هویت یک ملت دانست و افزود: با تصویب قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مشکل تابعیت این فرزندان برطرف شد و افتخاری برای این افراد است که به تابعیت ایران درآمدند.

ایرانی با بیان اینکه داشتن هویت ایران اسلامی، افراد از همه شرایط و حقوق شهروندی برخوردار می‌شوند گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است و با شناسنامه‌دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی آنان دارای هویت ایرانی می‌شوند.

وی، قانون‌‌مداری، دفاع از امنیت، پایبندی به ارزش‌ها و اصول را از مسئولیت‌های افراد تابع جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی  یک رویداد مهم  است که امروز نخستین شناسنامه  این فرزندان صادر و به آنان تحویل شد.

در این آیین شناسنامه‌های صادر شده فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول