اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ثبت ۳۰۶ روز هوای پاک در کهگیلویه و بویراحمد/ شناسایی ۲۲ واحد آلاینده در استان

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون 306 روز پاک در استان به ثبت رسیده است

ثبت ۳۰۶ روز هوای پاک در کهگیلویه و بویراحمد/ شناسایی ۲۲ واحد آلاینده در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید اسدالله هاشمی در سومین روز از هفته هوای پاک گفت: خوشبختانه  از 306 روزی که از سال جاری می‌گذرد، روز آلوده‌ای در استان ثبت نشده و شاخص‌ها همگی، ثبت روزهای پاک را به ما نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه طی 10 ماهه سال جاری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تاکنون روز آلوده‌ای به ثبت نرسانده‌اند که نیازمند هشدار و اعلام عمومی باشد .

وی تصریح کرد: در استان تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در گچساران و یاسوج وجود دارد و حداقل به ۴ ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داریم.

این مسئول تصریح کرد : شهر  لیکک مرکز شهرستان بهمئی و دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بدلیل همجواری با استان خوزستان و عبور ریز گردها از این استان نیازمند ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

هاشمی افزود : طی سال جاری 22 واحد آلاینده در استان شناسایی شد که برای رفع آلودگی این واحدها اخطاریه به صاحبان آنها داده شد . از این تعداد 5 مورد به دادگاه معرفی شد و 17 مورد آن رفع آلودگی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان تصریح کرد : مطابق قانون  این واحد‌ها باید یک درصد از فروش خود را بعنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول