اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از ۴۷ تن مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه امحا شد

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی ۲ ماه اخیر ۴۷ هزار و ۶۵۶ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

بیش از ۴۷ تن مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،  شهریار مستوفی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در بازدید‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی در ۲ ماه اخیر ۴۷ هزار و ۶۵۶ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

وی ادامه داد: تأمین سلامت مواد غذایی شرط لازم برای تأمین سلامت و یکی از شاخص‌های مهم توسعه به شمار آمده و در حقیقت عدم نگهداری صحیح، اسراف و دورریز مواد غذایی و تکنولوژی نامناسب نگهداری یکی از چالش‌های مهم تهدید کننده امنیت غذایی است.

 مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سالانه هزاران تن مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم می‌شود، این در حالی است که بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در جهان دچار گرسنگی و نزدیک به ۲ میلیارد نفر از سوء تغذیه رنج می‌برند.

وی با توصیه به شهروندان در راستای توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء محصولات غذایی و بهداشتی، گفت:رعایت دقیق شرایط نگهداری مواد غذایی بسیار حائز اهمیت بوده که متأسفانه گاهی توسط تولید، عرضه و مصرف کنندگان به این شرایط توجه نشده و سبب فساد مواد غذایی خواهد شد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول