اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایان مسابقات تنیس فوتبال جام سردار دلها/ ملی‌پوشان «فوتوالی» و «سپک تاکرا» در یک زمین

با پایان یافتن مسابقات مهیج و دیدنی تنیس فوتبالی در استان گلستان، قهرمانان رده‌های مختلف سنی این مسابقات معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

پایان مسابقات تنیس فوتبال جام سردار دلها/ ملی‌پوشان «فوتوالی» و «سپک تاکرا» در یک زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فوتبال تنیس ورزشی محبوب در اروپا است که منشأ آن به دههٔ ۱۹۲۰، بر می‌گردد. این ورزش اولین بار در مرکز اروپا برگزار می‌شد و در کشورهای «مجارستان»، «جمهوری چک» و «اسلواکی» بسیار رایج بوده و اخیرا نیز در کشور ما طرفداران بسیاری پیدا کرده است. زمین بازی این ورزش توسط یک تور به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود که در هر طرف زمین یک تیم قرار می‌گیرد. در واقع این ورزش اکثراً به صورت نفر به نفر انجام می‌شود اما هر تیم حداکثر می‌تواند سه عضو داشته باشد. در این بازی هدف این است که توپ را باید با بدن (بدون استفاده از دست) کنترل کند و آن را به سوی طرف مقابل خود دفع کند.

از این رو و در روزهای اخیر مسابقاتی از سوی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با عنوان جام تنیس فوتبال سردار دل‌ها در زمین ورزشگاه ۵ هزار نفری آزادی برگزار شد که مورد استقبال تیم‌های مختلفی در استان «گلستان» و «خراسان‌شمالی» قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به برگزاری مسابقات تنیس فوتبال در شهرستان گنبدکاووس و با حضور علاقه‌مندان به این رشته جذاب و مهیج، اظهار کرد: به همت هیات فوتبال شهرستان گنبدکاووس یک دوره مسابقات تنیس فوتبال جام سرداران شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «محسن فخری‌زاده» در سه رده بزرگسالان، زیر ۱۷ و زیر ۱۴ سال برگزار شد.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه در رده بزرگسالان تعداد هشت تیم از شهرستان‌های «بجنورد»، «آزادشهر»، «آققلا» و «گنبدکاووس» شرکت کردند، افزود: عمده بازیکنان حاضر در این مسابقات از بازیکنان ملی‌پوش رشته‌های «فوتوالی» و «سپکتاکرا» کشور بودند.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات در رده بزرگسالان در دو گروه برگزار شد، ادامه داد: بعد اتمام بازی‌های گروهی و نیمه‌نهایی دو تیم «شهدای ترکمن‌صحرا» و «ملی‌پوشان» به فینال مسابقات راه یافتند که در یک بازی زیبا و دیدنی تیم شهدای ترکمن‌صحرا توانست عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در رده زیر ۱۷ سال این مسابقات تیم «آجودان سازه» قهرمان و تیم «استقلال» عنوان نایب‌قهرمانی را به‌دست آورد، گفت: در رده زیر ۱۴ سال تیم «نویان» قهرمان و تیم «افتخار گنبد» عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول