اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اصل تفکر، تعقل، تدبر و تدین باید ملاک برنامه ریزی امور قرار گیرد

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که از آموزه‌های قرآنی غفلت کرده‌ایم، گفت: تحول در جامعه با استعانت از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی امکان‌پذیر است.

اصل تفکر، تعقل، تدبر و تدین باید ملاک برنامه ریزی امور قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور با اشاره به اهمیت حفظ و توجه به قرآن اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی برای دانشگاه‌ها ضروری است و باید با اهتمام بیشتری به آن پرداخته شود.

وی همچنین با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) افزود: این نامه حاوی موارد بسیار مهمی است که می تواند درسی برای زندگی همه ما باشد بنابراین شایسته است که در مدارس و دانشگاه ها به آن پرداخته شود.

امام جمعه یزد گفت: آنچه خداوند متعال برای بشریت به مصلحت دانسته، در کتاب قرآن آمده و همه باید از این کتاب درس بگیریم و برای تکامل، حرکت و رشد خود از کتاب خدا غافل نشویم.

ناصری یزدی تصریح کرد: گفتار قرآن همیشه صادق، در تاریکی‌ها چراغ راه و در سختی‌ها راهنماست و نسبت به تفکر، تعقل و تدبر تاکید ویژه دارد و انسان را به نگاه عمیق و پرهیز از سطحی نگری دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: تفکر، تعقل و تدبر در همه زمینه ها سه اصل مهم و اساسی است اما به ما در این زمینه ها ظلم شده و تفکر، تعقل و تدبر و حتی تدین را از ما گرفتند و فرزندان ما را در مدارس با ویژگی سطحی نگری رشد دادند.

وی افزود: سیستم آموزشی که آنها وارد کشور ما کردند، بخوان، حفظ کن و نمره بگیر بود زیرا آنها نمی خواستند جوانان ما قدرت تفکر داشته باشند و این خیانت دنیای غرب و استکبار علیه ما بود تا جایی که هر چه تلاش می‌کنیم، اقتصاد مقاومتی آنگونه که باید پیش نمی رود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خیانت غرب در اثر کنار گذاشتن قرآن اتفاق افتاده و اکنون باید برگردیم به قرآن و مفاهیم قرآنی تا بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

ناصری با اشاره به بیکاری بخش عمده ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از این همه سال تحصیل عنوان کرد: این افراد در شرایطی که هر کدام باید خودشان یک کارآفرین باشند، فقط خوانده و حفظ کرده‌اند و تفکر و مهارت آموزی در آموزش آنها جایگاهی نداشته به همین دلیل بعد از فارغ التحصیلی نمی توانند شغلی برای خود فراهم کنند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی افراد هرچه می‌شنوند قبول می‌کنند و هر فرد ناصالحی را الگوی خود قرار می‌دهند، ناشی از نبود قدرت تعقل در آنهاست زیرا نمی توانند بین درست و نادرست تشخیص دهد.

امام جمعه یزد اظهار کرد: اصل تفکر و تعقل و تدبر و تدین را باید در راس کار وارد و تحول ایجاد کنیم و در این مسیر باید از آموزه‌های قرآنی بهره کافی بگیریم.

وی در پایان با اشاره به سخنان آیت الله شاه آبادی، استاد امام خمینی(ره) عنوان کرد: ایشان از همان زمان در کتاب خود، نداشتن اندیشه و تفکر و تعقل را تقبیح کرده اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول