اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اختصاص ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید

وزیر صمت گفت: طبق مصوبه قرارگاه جهش تولید، دولت ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید برای بخش تولید در نظر گرفته است.

اختصاص ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت ظهر امروز در آئین افتتاح کارخانه صنعتی در شهرستان ری، اظهار کرد: وزارت صمت به دنبال این است که مسیر را برای علاقمندان به فعالیت در بخش تولید و صنعت هموار و بروکراسی اداری را کمتر کند.

وی با اشاره به انتقاد تولیدکنندگان در رابطه با تعدد بخشنامه‌های صادر شده، گفت: وزارت صمت طی چند ماه اخیر بخشنامه‌ای صادر نکرده است و هماهنگی خوبی با شبکه بانکی و وزارت اقتصاد برای ترخیص کالاها داریم.

وزیر صمت ادامه داد: به‌رغم تحریم‌های اقتصادی سال‌های اخیر، در برخی بخش‌ها از جمله ۲۹ رشته صنعتی رونق خوبی داشتیم و هم اکنون بسیاری از کارخانجات در سه شیفت کار می‌کنند.

رزم حسینی با اشاره به افزایش میزان صادرات در کشور، افزود: امیدواریم رشد صنعتی ایران تا پایان سال جاری به ۶ درصد برسد و تراز تجاری ما با وجود همه مشکلات مثبت شود.

وی بیان کرد: سیاست دولت در بسته جدید اقتصادی این بود که همه صادرکنندگان مختار خواهند بود ارز حاصل از صادرات را از شبکه نیما تأمین کنند که بسیار ارزیابی مثبتی است و امیدوارم در ستاد اقتصادی دولت نیز بر این موضوع تأکید و ترخیص کالا به سرعت انجام و فراوانی کالا در کارخانجات برای تولید بیشتر فراهم شود.

وزیر صمت ابراز کرد: امروز سیاست وزارت صمت برای رقابتی کردن بازار ایران است و اگر تحریم‌ها رفع شود، به سمت کنترل‌های وارداتی برای تقویت تولید داخل حرکت می‌کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه در دوران تحریم کارخانجات داخلی بار سختی تحریم را تحمل و کالاهای کشور را تأمین کردند، خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته، قرارگاه جهش تولید دولت ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید برای بخش تولید در نظر گرفته است و بانک‌ها آمادگی دارند برای توسعه و یا احداث کارخانجات تسهیلات مورد نیاز را فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: تنها دو درصد آب مصرفی کشور در حوزه صنعت استفاده می‌شود و طی موافقت‌نامه‌ای که با وزیر نیرو خواهیم داشت، تأمین آب و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول