اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جبران زیان انباشته شرکت چوب و کاغذ مازندران/روشن بودن چراغ تولید کمک بزرگی به اقتصاد مازندران است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شرکت چوب و کاغذ درحقیقت چشم و چراغ مردم مازندران است و روشن بودن چراغ تولید در این مجموعه، کمک بزرگی به اقتصاد استان است.

جبران زیان انباشته شرکت چوب و کاغذ مازندران/روشن بودن چراغ تولید کمک بزرگی به اقتصاد مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران که در سالن همایش‌های هتل سالاردره برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات شرکت چوب و کاغذ غم سنگینی بود و اینکه در سال جهش تولید، یک مجموعه که تولیدکننده یک کالای راهبردی است، مایه ناراحتی بود و امیدواریم با مدیریت جدید و توانمندی‌هایی که در مدیر جدید سراغ داریم در سال جهش تولید، شاهد تحقق جهش تولید باشیم هر چندکه در دو سه ماه اخیر شاهد تحولات مثبت زیادی بودیم.

*لزوم استقرار مدیریت دانش‌بنیان، عدالت‌بنیان و اخلاق‌بنیان 

وی افزود: چوب و کاغذ درحقیقت چشم و چراغ مردم مازندران است  و روشن بودن چراغ تولید در این مجموعه، کمک بزرگی به اقتصاد استان است و از همه کارگران و مدیران زحمت‌کش این مجموعه قدردانی می‌کنم.

محمدی لائینی تصریح کرد: مدیر اصلی در جهان خداوند است و مدیریت ما نیز باید همانند مدیریت خداوند، دانش‌بنیان، عدالت‌بنیان و اخلاق‌بنیان باشد و ما نیز باید در این امر، به مدیریت خدا توجه کنیم و از جمله ما نیز باید مدیریت خود را دانش بنیان، عدالت بنیان و اخلاق بنیان بنا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت مدیریت در ساماندهی امور، بیان کرد: شما اگر مواد مرغوب را به آشپز ناشی بدهید، غذای نامرغوب به شما تحویل می‌دهد و مدیر قوی هم این‌گونه می‌تواند کارها را تدبیر کند و مشکلات را شناسایی و کاهش دهید.

این مسؤول گفت: شرط اصلی مدیریت موفق در مجموعه صنایع چوب و کاغذ مازندران، مدیریت بر خود است و مدیر موفق باید از لابیگری‌های غلط بپرهیزد، با تلاش فراتر از وظیفه به بهره‌وری مطلوب برسد.

*طرح تنفس جنگل نباید در کار صنایع سلولزی وقفه ایجاد کند

معاون امور اقتصادی استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: چوب و کاغذ یکی از مجموعه‌های بزرگ است چون هزار نیرو را به‌طور مستقیم به کار گرفته و ظرفیت تولید بالایی دارد ضمن اینکه بالغ بر ۶۰ درصد تولید کاغذ تحریر و روزنامه و ۳۰ درصد تولیدات صنایع سلولزی با ۲۰۶ واحد به مازندران مربوط است و همه این موارد، بر اهمیت چوب و کاغذ تاکید دارد.

حسن خیریانپور تصریح کرد: طرح تنفس جنگل نباید موجب توقف تولیدات سلولزی شود و برنامه ما طرح زراعت چوب بود که با جدیت در تمام شهرستان‌ها در دست اجرا است.

معاون استانداری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌ها از تامین اجتماعی،  امور مالیاتی، برق منطقه‌ای و  بانک‌ها همراهی کردند و چوب و کاغذ مازندران از ماده ۱۴۱ خارج شد. 

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های زائد، ثبات مدیریتی و ضرورت نوسازی و بهسازی تجهیزات از مواردی است که از مدیریت جدید می‌خواهم مد نظر قرار دهد.

*افزایش بهره‌وری عوامل تولید، کلید حل مشکلات

در ادامه، حسین پناهیان مدیرعامل شرکت آینده پویا وابسته به بانک ملی و سهامدار اصلی مجموعه در این جلسه، گفت: تنها سهامدار مجموعه یعنی شرکت آینده پویا وابسته به بانک ملی نیست بلکه مردم و ساکنان این منطقه، محیط زیست، کارگران زحمتکش همه در شمار ذینفع این مجموعه هستند اما یک ذینفع بزرگ دیگری داریم که مالک همه است و او همان خداوند توانا است.  

وی گفت: صندلی مدیریتی برای هر کدام از ما بار امانت است و سهامدار نیز در این مجموعه وظیفه و تکلیفی دارد و ازجمله هنر مدیریت در چنین جایگاهی، بالانس کردن منافع این ذینفعان است به شکلی که در روز داوری،  پاسخگوی خداوند که سهامدار بررگ همه ماست، باشیم.

پناهیان خاطرنشان کرد: زمانی که  آمدم  آگهی مزایده شرکت چوب و کاغذ که رسانه‌ای شده بود را لغو کردم با وجود اینکه مشکلاتی هم برای سهامدار داشت اما برنامه این بود که به‌زودی سهام شرکت چوب و کاغذ در بازار بورس عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آینده پویا اضافه کرد: افزایش بهره‌وری عوامل تولید، کلید حل مشکلات این مجموعه است و من از تمام هیات مدیره می‌خواهم کار تیمی انجام دهند چرا که اصلاح ساختار مالی شرکت و تمرکز بر سلامت سازمانی نیز موجب خواهد شد‌ پس همه ذینفعان رسالت خود را به درستی انجام دهند.

این سهامدار افزود: هنر یک سرمایه‌گذار چینش درست مدیریتی است و اینکه افراد لایق و صاحب صلاحیت را در  مجموعه به کار بگیرد و به خاطر داشته باشد که این مجموعه یک گنج است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

* لزوم دریافت مطالبات به حق چندین ساله شرکت از سازمان جنگل‌ها 

عباس صفری رییس هیات مدیره مجموعه چوب و کاغذ مازندران نیز گفت: شرکت چوب و کاغذ مجموعه‌ای پیشتاز در تولید کاغذ در کشور و حتی در خاورمیانه است.

وی تاکید کرد: در شرایط خوبی هستیم و با تولید بالای ۱۱ و ۱۲ هزار تن  رکورد تولید را شکستیم و اعتماد به نفس به همه عوامل برگشته با وجود اینکه مشکلات ناشی از تحریم دشمن و فضای اقتصادی را شاهد بودیم.

رئیس هیات مدیره مجموعه چوب و کاغذ مازندران در خصوص مشکلات چوب و کاغذ مازندران گفت: مطالبات به حق چندین ساله شرکت از سازمان جنگل‌ها امری است که با حضور مدیر جدید و همراهی همه مدیران استانی، تا قبل از پایان دولت باید پرداخت شود تا شاهد رفع مشکلات این مجموعه باشیم.

*زیان انباشته صنایع چوب و کاغذ مازندران یکساله جبران می‌شود

در پایان این مراسم؛ علی‌اکبر صفریان در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: همه افرادی که در سنگرهای مختلف نظام خدمت می‌کنند شایسته تقدیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت، هدایت و دعای خیر همه بتوانیم مسوولیت خطیری که امروز به من واگذار شد را به درستی به انجام برسانم، این مدیریت برای من فرصتی برای ادای دین من به استان و زادگاهم است و امیدوارم در انجام درست این تکلیف موفق شوم.

مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به خطر ورشکستگی که شرکت را دنبال و  این مجموعه بزرگ تولیدی را به ماده ۱۴۱ نزدیک کرد، افزود: در صورت تامین نشدن مواد اولیه، ضمن تحمیل ضرر روزانه یک میلیارد تومان، احتمال ورشکستگی وجود دارد و ما برای جلوگیری از تکرار آن باید  نهایت تلاش را در افزایش تولید به انجام برسانیم.

وی در ادامه به هماهنگی و جدیت دشمن در مقابله اقتصادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  افزایش بهره‌وری در گرو هماهنگی، هم افزایی و تلاش شبانه‌روزی است و ما هر روز که در این شرکت هستیم باید تولید داشته باشیم تا یک میلیارد ضرر در صورت توقف تولید به یک میلیارد سود تبدیل شود.

صفریان تصریح کرد: شرکت در معرض خطر جدی است اما ظرفیت بالایی در تولید و فروش محصولات داریم و اگر بتوانیم یک سال تولید را ادامه دهیم ظرف یک سال می‌توانیم زیان انباشته شرکت را جبران کنیم، دست کمک به همه شما عزیزان دراز می‌کنم تا همه حمایت کنند و بتوانیم به گونه‌ای حرکت کنیم که آینده شرکت را تضمین کنیم.

به گزارش فارس، صفریان مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران پیش‌تر مدیرعامل سیمان شمال بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول