اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حضرت زهرا(س) تمام هستی و اعتبارش را وقف ولی زمانش کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حضرت زهرا(س) تمام هستی، اعتبار و وجودش را وقف ولی زمان خودش یعنی حضرت علی(ع) کرد، ایشان تمام هستی خویش را در راه ولایت امام زمان خود هزینه کرد.

حضرت زهرا(س) تمام هستی و اعتبارش را وقف ولی زمانش کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی، خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) که به همت هیئت ثارالله دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به آیات سوره مبارکه انسان، گفت: شاید بتوان گفت زیباترین توصیف‌های بهشت در قرآن، در این سوره است. نعمتهای متنوع و مختلفی که خداوند به بهشتیان عطا می کند و این سوره می فرماید که به یک عده ای این نعمت را عطا فرموده، حال آن یک عده چه کسانی بوده اند؟

وی ادامه داد: کسی تردیدی ندارد که این ابراری که در این سوره گفته شده اهل بیت(ع) هستند اما سوال اینجاست مگر آنان چه کاری انجام داده اند که این قدر زیبا و عالی خداوند هم پذیرفته و هم توصیف کرده و هم نعمت را به آنها مژده داده است؟

حجت الاسلام رستمی افزود: این بحثی است که مربوط به فضای ارزش‌گذاری رفتارها در مناسبات دینی که باید آن را مورد توجه قرار داد و باید یادآور بشویم که اهل بیت علیهم السلام کاری که انجام داده اند چه ارزشی داشته که اینقدر خداوند برای آن اجر قائل شده یا آن روایتی که در مورد عبادت امیر المومنین (علیه السلام) است.

وی در ادامه با اشاره ارزش اقدامات انسان ها افزود: ملاک ارزشگذاری در محاسبه الهی بر خلاف محاسبات ما است و  دستگاه محاسبات در همه ابعاد متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به سوره « هل اتی» تصریح کرد: خانواده امیرالمومنین(ع) چه کار کرده اند که خداوند زیباترین توصیفات را درباره آنها بیان می فرماید؟ خداوند در ادامه می فرماید که اینها سه وعده غذای شان را به فقیر دادند، خب غذای آنها چه بود؟ هر کدام یک قرص نان را به فقیر و یتیم و اسیر و مسکین داده اند.

رستمی ادامه داد: ما داریم افرادی را که در یک شب ده ها هزار نفر را اطعام می دهند، مسجد می سازند، مدرسه می سازند،  بیمارستان می سازند خیلی کارهای بزرگتری انجام می دهند، ۱۵ قرص نان کجا و آن بزرگواری که برای ۱۰ هزار نفر طعام آماده می کند کجا؟ با این اوصاف مجددا در دستگاه محاسباتی خودمان نان را در مقابل نان قرار می دهیم اما آن چیزی را که خداوند محاسبه می‌کند ملاک های خاص دارد، این ملاکها هر چه به ملاک های اهل بیت (علیهم السلام) نزدیکتر باشد به حقیقت و ملکوت عالم نزدیک تر است و دقیق ارزش‎‌گذاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما چه ملاک هایی را می توانیم برای ارزش‌گذاری اهل بیت (علیهم السلام) اعمال کنیم و در محاسبات عادی هم ما موظفیم بر اساس ظاهر قضاوت کنیم کسی که شهادتین را بگوید مسلمان است و پاک است و احکام اسلام بر او جاری است. حتی اگر شهادتین او دلی و واقعی نباشد ولی آن چیزی که بر اساس ظاهر مشخص است ما باید براساس آن محاسبه کنیم و نمی توانیم کسی را متهم کنیم زیرا این قضاوتها کار ما نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: حتی اولیاء الهی در مواردی که قصد داشتند فردی را هدایت کنند و دستش را بگیرند در تظاهر و تعاملات اجتماعی اینگونه با او برخورد نمی کردند  و الا اگر غیر این‌ بود پیامبر عظیم الشان باید خیلی از افراد را طرد می کرد و پس می‌زدند و یا خیلی از افراد بودند که اظهار اسلامشان یک اظهار منفعت طلبانه و غیر حقیقی بود ولی رفتار پیامبر مبتنی بر همین ظواهر است و قرآن هم فرموده شما اصلا حق ندارید به کسی که تظاهر به اسلام می کند بگویید نه تو مسلمان نیستی، لذا کسانی که خداوند درمورد آنان سخن گفته و یا بعضا تعبیر منافق را آورده یعنی کسانی که در دلشان کفر دارند و در ظاهر اظهار اسلام می کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در ادامه تصریح کرد: یکی از ملاک‌های ارزش گذاری عمل، سختی انتخاب و عمل است، هرچه عمل در مقایسه و محاسبه نفس سخت تر باشد عمل ارزشمندتر است و هرچه آسانتر باشد ارزشش کمتر است.

وی گفت: در روایت است که امیرالمومنین(ع) اگر در معرض دو کار قرار می گرفت سخت ترین کار را انتخاب می داد، قاعده زندگی دنیا این است که ما آسانترین کار را انتخاب دهیم، امیرالمومنین(علیه السلام) ‌خود می فرمایند من فصل تابستان را برای روزهای طولانی دوست دارم و زمستان را برای شبهای طولانی شب زنده داری دوست‌دارم. هرچه کار سخت‌تر باشد ارزشمندتر است و در واقع سخت ترین کار ارزشمند ترین می شود اگر چنانچه جهت گیری آن درست باشد اما اگر از اول قطب نما خراب باشد و جهت را اشتباه انتخاب کرده باشیم که اصلا محل گفت وگوی ما نیست.

وی افزود: رهبر انقلاب می فرمایند ‌که شهدای مدافع حرم اجرشان از شهدای دفاع مقدس بیشتر است و این‌ مساله یک مساله شخصی نیست بلکه کلی است برای اینکه می گویند اینها در یک ‌فضای مظلومانه ای دفاع از حرم اهل البیت علیهم السلام را انتخاب کردند و در ابتدا خیلی از اینها که می رفتند نه می گفتند و خیلی از اینها که شهید می شدند محل شهادت اعلام نمی شد و می گفتند مثلا در غرب به شهادت رسیدند این سیره شهدا یک ملاک واقعی و دائمی برای زندگی ماست برخلاف رفتار راحت طلبانه ای که زندگی مادی به ما توصیه می کند زندگی معنوی به ما می گوید که در جاهایی تو سختی را برگزین ما در مورد شهدای بزرگوار این ‌توصیف را شنیده ایم.

حجت الاسلام رستمی در ادامه با اشاره به عظمت حضرت زهرا( سلام الله علیها) تصریح کرد: وقتی که مهاجمین به خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)  حمله کردند، حضرت زهرا (سلام الله علیها) با آن مقام عصمت الهی خود می دانستند هدف و قصد این افرادی که حمله ور شده اند دسترسی به علی بن ابی طالب و گرفتن بیعت اجباری از ایشان است لذا خود را به پشت در رساند تا به آن ها هم بفهماند که من دخت نبی مکرم اسلام هستم و از طرفی اتمام حجتی دیگر با آنان داشته باشد چرا که رسول مکرم اسلام بارها و بارها صراحتا بیان فرمودند وصی و جانشین بعد از خود چه کسی است و صراحتاً بیان فرمودند که علی بن ابیطالب(علیه السلام) جانشین بعد نبی است و قصه با عظمت غدیر خم دلالتی بر این ماجراست.

وی گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) خود را به پشت در رساندند که هم مانع گرفتن بیعت اجباری از علی بن ابیطالب شوند و همین که اتمام حجتی با مهاجمان بشود که ناگهان آن ماجرا و جسارت به حضرت صورت گرفت و این ننگ تا ابد برای بانیان این کار باقی ماند.

وی گفت: این بود گوشه ای از حرکت با عظمت و با ارزش و دفاع جانانه زهرای مرضیه و هزینه کردن اعتبار خودش که پیغمبر عظیم الشأن اسلام فرموده بودند فاطمه سرور زنان عالم است، هر که او را بیازارد مرا آزرده و هر که مرا بیازارد خداوند متعال را آزرده است و رضایت از فاطمه رضایت خداوند متعال است و خشم و غضب او خشم و غضب الهی را در پی دارد.

رستمی اظهار داشت: این بانوی با عظمت و با جلالت تمام هستی، اعتبار و وجودش را وقف ولی زمان خودش یعنی علی بن ابی طالب کرد، زهرای مرضیه تمام هستی خویش را در راه ولایت امام زمان خود هزینه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول