اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دست و پا زدن کانادا برای حفظ خط لوله انتقال نفت به آمریکا

در حالی که انتظار می‌رود جو بایدن پس از روی کار آمدن به سرعت مجوز ساخت خط لوله انتقال نفت کانادا به آمریکا را لغو کند، اما مقامات کانادایی در تلاش هستند تا آنجا که می‌توانند از لغو اجرای این پروژه جلوگیری کنند.

دست و پا زدن کانادا برای حفظ خط لوله انتقال نفت به آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، در روزهای نخست ورود به کاخ سفید مجوز ساخت خط لوله انتقال نفت کانادا به نبراسکا موسوم به کی‌استون را لغو کند.

مقامات آلبرتا که اصلی‌ترین ایالت تولیدکننده نفت در کانادا به شمار می‌رود تهدید کردند که در صورت اتخاذ این تصمیم به دنبال دریافت خسارت از دولت آمریکا خواهند بود و از این طریق می‌خواهند دولت آمریکا را بر آن دارند که در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

در حالی که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در تلاش است تا پس از رفتن ترامپ و روی کار آمدن بایدن فصل جدیدی را در روابط اوتاوا با واشنگتن ایجاد کند، لغو مجوز این خط لوله می‌تواند به از دست رفتن مشاغل زیادی در کانادا منجر شده و روی روابط دو کشور اثرگذار باشد. 

برنی سندرز، سناتور دمکرات برجسته آمریکایی و برخی گروه‌های حمایت از محیط زیست آمریکا گفته‌اند که از این تصمیم بایدن حمایت می‌کنند.

اخیرا یک منبع آگاه گفته بود که بایدن قصد دارد با توجه به نگرانی‌ها نسبت به تاثیر مصرف سوخت‌های فسیلی بر تغییرات آب و هوایی مجوز اجرای خط لوله 8 میلیارد دلاری کی استون را لغو کند. این مسئله به صنعت نفت کانادا آسیب جدی وارد خواهد کرد.

رئیس دولت محلی ایالت آلبرتای کانادا به نام جاسون کنی، از ترودو خواسته تا طی 48 ساعت آینده تلاش کنند تا با دولت جدید آمریکا در این زمینه مذاکراتی را انجام دهد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ما از دولت کانادا می‌خواهیم تا از کارگران کانادایی، اشتغال کانادا و روابط کانادا با آمریکا حفاظت کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول