اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شرکت‌های آمریکایی به دنبال فشار به بایدن برای لغو محدودیت تهاتر نفت و سوخت با ونزوئلا

نمایندگان شرکت‌های صادرکننده سوخت به ونزوئلا در کنار شرکت‌های واردکننده نفت این کشور در آمریکا به دنبال این هستند که به بایدن فشار بیاورند تا محدودیت‌های تهاتر نفت و سوخت با ونزوئلا را لغو کند.

شرکت‌های آمریکایی به دنبال فشار به بایدن برای لغو محدودیت تهاتر نفت و سوخت با ونزوئلا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نمایندگان شرکت‌های صادرکننده سوخت به ونزوئلا در کنار شرکت‌های واردکننده نفت این کشور به دنبال این هستند که با فشار به دولت بایدن محدودیت تهاتر نفت خام با سوخت با ونزوئلا را لغو کند.

دولت ترامپ طی چند ماه گذشته تهاتر نفت خام با سوخت توسط شرکت‌های آمریکایی با ونزوئلا را ممنوع کرده است. این نوع تعامل نفتی بین ونزوئلا و شرکت‌های آمریکایی تا پیش از این حدود یک سال از قانون تحریم‌های آمریکا معاف بوده است. در صورتی که این مسئله ادامه پیدا کند شرکت‌های ونزوئلا با مشکل جدی در تامین سوخت مورد نیاز خود روبرو خواهند شد. کشاورزان ونزئلایی می‌گویند نبود سوخت دیزل در حال اثرگذاری بر کشت شکر و برنج این کشور است. به دلایل مختلفی پالایشگاه‌های ونزوئلا فعلا با بخش کمی از ظرفیت خود در حال تولید سوخت در این کشور هستند. 

فلیسیانو ری‌نا، دبیر یک گروه حمایت از بیماران اچ آی وی و ایدز، که در زمینه کمک به تامین داروی دیگر بیماران نیز فعالیت می‌کند، می‌گوید: حمل و نقل عمومی ونزوئلا به حجم قابل توجهی سوخت دیزل نیاز دارند. ما امیدواریم دولت جدید آمریکا نگاه دقیق‌تری را به استراتژی تحریم‌ها علیه ونزوئلا داشته و آن تحریم‌هایی که در حال فشار به مردم است را لغو کند. 

مشاوران بایدن می‌گویند که ممکن است وی در کنار تلاش برای حصول اتفاق نظر با متحدان آ‌مریکا در قبال نحوه تعامل با ونزوئلا، بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور آمریکای لاتین را حفظ کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول