اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل در «جمهوری آفریقای مرکزی» کشته شدند

یک مقام جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد، در حمله یک گروه شورشی در نزدیکی شهر «بانگاسو» دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل کشته شدند.

دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل در «جمهوری آفریقای مرکزی» کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید تنش‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی به دنبال رد نامزدی رئیس‌جمهور پیشین این کشور در انتخابات، دو تن از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در نتیجه یک درگیری تازه کشته شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، در تازه‌ترین درگیری‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی خبرها از حمله مرگبار یک گروه شورشی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در نزدیکی شهر بانگاسو حکایت دارد.

«سرجی سینقو» نماینده شهر بانگاسو در پارلمان جمهوری آفریقای مرکزی  در جمع خبرنگاران اعلام کرد، در نتیجه درگیری شورشیان گروه موسوم به «ائتلاف میهن پرستان برای تغییر» و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در نزدیکی این شهر، دو نیروی حافظ صلح کشته شدند.

به گفته این قانونگذار پارلمان جمهوری آفریقای مرکزی، این دو قربانی نیروی حافظ صلح سازمان ملل شهروند مغرب و گابون بودند.

درگیری‌ها و تنش‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی به دنبال رد درخواست نامزدی «فرانسوا بوزیزی» رئیس‌جمهور پیشین برای انتخابات ۲۷ دسامبر (هفتم دی ۱۳۹۹) شدت گرفته است. مقام‌های انتخاباتی صلاحیت بوزیزی ژنرال بازنشسته را که در سال ۲۰۰۳ با کودتا به قدرت رسیده بود، رد کردند.

طبق گزارش آناتولی، به دنبال این رد صلاحیت، چندین گروه شبه نظامی که برخی روابط نزدیکی با بوزیزی دارند، حملات به غیرنظامیان، ارتش این کشور و نیروهای حافظ صلح را در دستور کار قرار داده‌اند.

گفته می‌شود که طی هفته‌های جاری در نتیجه این حملات، حداقل ۹ تن از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول