اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حضور جزئی دانش‌آموزان در مدارس به معنای بازگشایی نیست

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور جزئی دانش‌آموزان در مدارس به معنای بازگشایی نیست و نباید از این لفظ برای آن استفاده شود.

حضور جزئی دانش‌آموزان در مدارس به معنای بازگشایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد ملی کرونا به عنوان تنها مرجع، مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به کارگیری بازگشایی مدارس برای حضور جزئی دانش‌آموزان در مدارس درست نیست، تاکید کرد: بازگشایی مدارس زمانی گفته می‌شود که مدارس به صورت کامل فعالیت کند. 

وی با بیان اینکه فعالیت کلاس‌های درس با تشخیص شوراهای مدارس و مدیران انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در مدارسی که شورای مدرسه تشخیص داده، پایه‌های اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر از اول بهمن‌ماه امسال آموزش‌های حضوری را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه سواد آموزشی در پایه اول و دوم به عنوان پایه آموزش محسوب می‌شود، بیان کرد: اخلال در فرآیند آموزش در این مقاطع می‌تواند به تحصیل دانش‌آموزان آسیب بزند.

حکیم‌زاده از خانواده‌ها خواست همانگونه که به فرزندان خود آموزش داده و آنها را در مسافرت، مهمانی و بیرون از منزل همراهی می‌کنند برای حضور در مدارس آماده کنند، افزود: از اولیا درخواست می‌کنیم به آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند، چرا که کودکان به خوبی با پروتکل‌های بهداشتی آشنایی دارند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس بستری برای فراگیری ارتباط بین دانش‌آموزان است، گفت: دانش‌آموزان در فضای مدارس رشد اجتماعی یافته و مهارت‌ ارتباطی را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۸ میلیون و ۴۷۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کردند، ادامه داد: از این تعداد ۳ میلیون دانش‌آموز پایه اول و دوم هستند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه عمده مدارس روستایی کم جمعیت است، افزود: باید در مدارس شهری موضوع گروه‌بندی کلاس‌ها انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده هیچ کودکی به دلیل نداشتن فناوری از چرخه آموزش جا نمانده است، گفت: با پیش‌بینی راهبران آموزشی و تولید محتوا سعی شده براساس شرایط، جریان آموزش ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کیفیت آموزشی جای نگرانی وجود دارد، گفت: بهترین فناوری نیز نمی‌تواند جای معلم را بگیرد.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته براساس احصای صورت گرفته براساس حضور دانش‌آموزان در شاد ۳ میلیون و ۲۵۸ هزار دانش‌آموز به فناوری‌ها دسترسی نداشتند، تصریح کرد: برنامه‌هایی تدوین و در همه استان‌ها اجرا شد تا کمبودها جبران شود.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول