اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ساخت داروی «سیمیوال» برای درمان صرع در ایران

یک متخصص دارو شناسی از ساخت داروی سیمیوال برای درمان بیماران مصروع در کشور خبر داد.

ساخت داروی «سیمیوال» برای درمان صرع در ایران

وحید فرزانه­ فر، داروساز و متخصص داروشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت:بیماری صرع طیف قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه و خانواده­ ها را درگیر می­‌کند و عموما منجر به افت شاخص‌های کیفیت زندگی و فعالیت‌های اجتماعی بیماران مبتلا به صرع می‌شود.

وی ادامه داد: داروی «سیمیوال» تولید شده در یکی از شرکت­های داروسازی داخل کشور، برای بهبود علائم بیماری صرع، اختلالات خلقی و سردردهای میگرنی کاربرد دارد و با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه­‌های مشابه به طور موثری در کنترل این بیماری­ها نقش دارد.  

فرزانه­ فر از شرکت داروسازی «ابیان فارمد» که تولید کننده سیمیوال است درباره نحوه عملکرد این دارو، گفت: داروی سیمیوال، حاوی ماده موثره سدیم والپروات و والپروئیک اسید است و با تعدیل فعالیت سلول‌های مغز موجب کنترل علائم بیماری صرع می‌شود.

به گفته وی داروی سیمیوال به شکل پیوسته رهش تولید می‌شود؛ فرمولاسیون پیوسته رهش یکی از اشکال دارویی است که ماده موثره دارو را به صورت آهسته و پیوسته در بدن آزاد می‌کند، در نتیجه با ایجاد غلظت ثابت و بدون نوسان در بدن باعث اثرات درمانی پایدارتر و عوارض جانبی کمتر نسبت به انواع فرمولاسیون‌های قدیمی‌ می‌شود.

این داروساز متذکر شد: شکل دارویی پیوسته رهش سیمیوال موجب کاهش تعداد دفعات مصرف دارو در طول شبانه روز نسبت به فرمولاسیون‌­های قدیمی شده و در نتیجه سهولت مصرف دارو برای بیمار می‌­شود.

فرزانه­ فر اضافه کرد:این مجموعه با هدف نقش آفرینی در صنعت سلامت آغاز به کار کرده است، شرکت داروسازی «ابیان فارمد» علاوه بر داروی «سیمیوال» طیف گسترده‌ای از داروها را در حوزه مغز و اعصاب و روانپزشکی منطبق بر نیاز جامعه و دانش روز دنیا در شرف تولید و عرضه دارد.

وی افزود: سایر حوزه‌های فعالیت این مجموعه شامل تامین داروهای فوریتی، داروهای بیهوشی، مواد اولیه و مواد جانبی دارویی با همکاری شرکای تجاری معتبر خارجی است.

شرکت داروسازی ابیان فارمد مجموعه ­ای نوآور و متعهد به کیفیت است و با آگاهی از کمبودها تلاش می‌کند با عرضه محصولاتی متناسب با نیاز صنعت داروی کشور، گامی موثر در جهت ارتقاء سلامت جامعه بردارد.

واحد تحقیق و توسعه ابیان فارمد در زمینه تلاش برای تسریع تولید داروهای حیاتی در حوزه­های درمانی مختلف، رفع نگرانی بیماران در تامین به موقع و دسترسی آسان به دارو و کاهش هزینه­های درمان برای آن­ها که از اهداف بلند مدت این مجموعه دارویی است فعالیت می‌کند.

آنچه مجموعه «ابیان» به عنوان چشم انداز توسعه و نقشه راه خود ترسیم کرده است و درحال حرکت به سمت آن است، بهره گیری از دانش محققان ایرانی جهت تولید و توسعه صادرات محصولات به بازار‌های منطقه و جهان، تامین بازار داخلی و بی‌نیازی از واردات دارو است که در نهایت موجب کاهش ارزبری برای کشور در زمینه واردات دارو خواهد شد.

آنچه در تولید و عرضه داروی «سیمیوال» به عنوان یکی از موثرترین داروهای کنترل کننده صرع تحقق یافته، در واقع یکی از اهداف و دستاوردهایی است که می‌­تواند آرامش خاطر و کیفیت زندگی را به بیماران هدیه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول