اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آماده‌باش سپاه در ساخت مسکن ایثارگران/پیگیری مجدانه مسکن و اشتغال ایثارگران

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه باید به مسئله ساخت مسکن ایثارگران نگاه جهادی داشت نه اداری گفت: در واگذاری زمین‌، آماده‌سازی، بهره‌گیری از ماشین‌آلات سپاه، کمک‌های مردمی و ادارات، سپاه آمادگی کامل خود را به‌طور کامل اعلام می‌دارد.

آماده‌باش سپاه در ساخت مسکن ایثارگران/پیگیری مجدانه مسکن و اشتغال ایثارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به ازخودگذشتگی ایثارگران و خلق حماسه‌های بی‌نظیر آنان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: بزرگداشت این دوره از تاریخ ایران اسلامی دارای اهمیت زیادی است که ما باید این فرهنگ عظیم را به نسل بعد به‌درستی انتقال دهیم. 

وی با بیان اینکه ایستادگی ملی از شاخص‌های بارز دوران دفاع مقدس بود، گفت: وحدت رمز موفقیت همه ما بوده و همان‌گونه که ارتش دنیا در  تهاجم  به ملت ایران با وحدت ملی ایران مواجه و شکست خورد بازهم دشمنان با وحدت ملی و همبستگی ملی مواجه خواهند شد.

استاندار گیلان با اشاره به نزدیکی روز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز میلاد حضرت زهرا (س) طرح تکریم از مادران شهدا را در دستور کار قرارداد و افزود: بحث مسکن و اشتغال ایثارگران باید به‌طورجدی پیگیری شود و همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را بعد از واگذاری زمین‌های سپاه برای اختصاص به مسکن ایثارگران به عمل‌آورند. 

زارع با اشاره به اینکه برای تأمین مصالح دستگاه‌های اجرایی نیز دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند، بیان کرد: بانک کشاورزی حتماً تسهیلات هفت میلیارد تومانی را اهدا کند و در صورت مشکلات متقاضیان، موردبررسی قرارگرفته و شهرداری‌ها در واگذاری بازارچه‌ها به ایثارگران اهتمام داشته باشند. 

آماده‌باش سپاه

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه نیز تلاش برای حل مشکلات ایثارگران را وظیفه سپاه دانست و اظهار کرد: همیشه برای خدمت به خانواده شهدا فرصت نیست و اینکه بیش از ۴۰ سال هنوز موفق به خدمت به آن‌ها نشدیم جای شرمساری است. 

محمد عبدالله پور با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای ایثارگران استان و اعلام آمادگی سپاه مبنی بر واگذاری اراضی زمین سپاه که کاربرد نظامی ندارد، گفت: سپاه در شناسایی سایر زمین‌ها برای ساخت مسکن نیز با تمام امکانات در کنار بنیاد شهید و مسکن و شهرسازی بوده و خواهد بود لذا آمادگی داریم تا مسؤولیت این موضوع را بر عهده بگیریم و با برداشتن موانع اداری توسط دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم تا پایان عمر این دولت پیشرفت قابل‌توجهی در این موضوع داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به این کار نگاه جهادی داشت نه اداری افزود: باید به شکل جهادی و بسیجی در این کار متمرکز شویم چراکه این کار عظیم با نگاه صرف اداری پیش نمی‌رود. 

وی با تأکید بر ظرفیت نادیده شده ایثارگران که می‌توان از آن‌ها نیز در پیشبرد ساخت مسکن ایثارگران بهره برد، تصریح کرد: ضروری است تا شناسایی اراضی در وهله نخست صورت بگیرد ابتدا زمین‌ها باید به‌طور کامل شناسایی و نسبت به آماده‌سازی، بهره‌گیری از ماشین‌آلات سپاه، کمک‌های مردمی و ادارات، سپاه آمادگی کامل خود را اعلام می‌دارد.

عبدالله پور با ابراز تأسف از وضعیت برخی از خانواده ایثارگران و شهدا که شایسته‌شان و منزلت آن‌ها نیست، گفت: سپاه با تمام امکانات برای خدمتگزاری و فراهم کردن مقدمات کار آماده است و اگر مسؤولیت به سپاه سپرده شود با تمام توان این موضوع را پیگیری و در مدت مشخصی به سرانجام برسانیم.  

مسکن و اشتغال ایثارگران دغدغه بنیاد

 مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره  به تفاهم‌نامه ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن ایثارگران اظهار کرد:  اگر قطعه زمین‌های مدنظر به بنیاد شهید واگذار شود مشکل مسکن بخش اعظمی از ایثارگران برطرف می‌شود.

عبدالله پاکاری با تأکید بر لزوم یک اقدام ضربتی و جهادی برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه در موعد مقرر گفت: سپاه قدس استان طرحی پیشنهاد داده تا همه زمین‌هایی که در استان از راه و شهرسازی دارد را به نفع ایثارگران تعرفه کند.

پاکاری با اشاره به اینکه سپاه قدس گیلان اعلام آمادگی کرده که تمام امکانات لجستیکی خود را برای ساخت مسکن ایثارگران استان در اختیار ما قرار دهد، تصریح کرد: اشتغال ایثارگران نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که باید به سرانجام می‌رسید چراکه قرار بود دو هزار شغل  برای ایثارگران فراهم شود تا از طریق  استخدام در بخش‌های دولتی و خصوصی و تخصیص وام‌های اشتغال و تخصیص غرفه‌ بازارچه‌های شهرداری انجام شود که به‌طور کامل محقق نشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول