اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیش‌روندگی آتش پارک ملی گلستان متوقف شد/ اطفای حریق توسط بالگردهای هلال احمر و سپاه

مدیرکل حافظت محیط زیست استان گلستان با اشاره به تداوم عملیات اطفای حریق در منطقه جنگلی پارک ملی گلستان گفت: پیش‌روندگی آتش متوقف شده و آتش فعال در منطقه جنگلی پارک ملی وجود ندارد.

پیش‌روندگی آتش پارک ملی گلستان متوقف شد/ اطفای حریق توسط بالگردهای هلال احمر و سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا کنعانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اطفای حریق امروز از صبح در منطقه ادامه دارد، یک بولدوزر به منطقه اعزام شد تا محلی که در سنوات گذشته برای آب‌گیری بالگرد استفاده می‌شده را بهسازی کند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای این است که بالگرد مسافت کمتری برای آب‌گیری داشته باشد و با هماهنگی انجام شده محل‌های دیگری نیز مثل سد برای آب‌گیری پیش‌بینی‌شده و بالگرد هلال احمر و سپاه آماده پرواز برای خدمات پشتیبانی و اطفاء حریق هستند.

 

مدیرکل حافظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه آب‌گیری از سد برای اطفای حریق انجام می‌شود، افزود: برای اینکه ما بتوانیم محل آب‌گیری نزدیک‌تر داشته باشیم در سنوات گذشته که حریق در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد محلی را دیواره‌سازی کرده بودند که بتوانند با فاصله کمتری آب‌گیری کنند.

کنعانی با بیان اینکه یک دستگاه بولدزر برای بهسازی و تقویت محل آب‌گیری استقرار پیدا کرده است، ابراز کرد: این مهم برای این است که اگر نیاز بود آب‌گیری از محل نزدیک‌تری غیر از سد انجام بگیرد یک محل جایگزین هم داشته باشیم به نوعی به‌عنوان زیرساخت است که در حریق‌های دیگر بتوانیم از محل آب‌گیری جدید هم بتوانیم استفاده کنیم.

وی از اعزام بالگرد سپاه برای عملیات اطفای حریق به منطقه خبر داد و تصریح کرد: نیروهای بسیج در مرکز اداری پارک ملی مستقر هستند و سازمان‌دهی شدند نیروهای ارتش نیز به مرکز اداری پارک رسیدند و گروه‌بندی شدند و گروه‌ها به منطقه اعزام خواهند شد.

مدیرکل حافظت محیط زیست استان گلستان در خصوص نیروهایی که به منطقه اعزام می‌شوند، گفت: 6 گروه 10 نفره سازمان‌دهی شده و به منطقه اعزام می‌شوند گروه‌هایی که روز گذشته به منطقه اعزام شدند روی یال مستقر هستند و دیشب در منطقه بودند.

به گفته کنعانی؛ بر اساس بررسی‌هایی که دیشب داشتیم حدود 20 نقطه کورسوی آتش داشتیم که به خاطر کنده‌های درختان بود و امروز عملیات اطفای حریق کنده‌های درختان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی فعال در منطقه نداریم ابراز امیدواری کرد در صورتی که شرایط جوی همراهی کند امروز اطفای حریق به طور کامل انجام خواهد شد، بالگرد سپاه هم برای آب‌پاشی به منطقه اعزام شده است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول