اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نامه دانش‌آموز روستایی کهگیلویه و بویراحمد به وزیر/با این وضعیت چگونه درس بخوانیم؟

دانش‌آموزی در یکی از مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش نوشته و از وضعیت خود و همکلاسی‌هایش گلایه کرده است.

نامه دانش‌آموز روستایی کهگیلویه و بویراحمد به وزیر/با این وضعیت چگونه درس بخوانیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این روزها که آموزش و درس خواندن بچه‌ها به صورت مجاری شده خانواده‌ها بیش از همیشه دغدغه اینترنت بدون عیب و پر سرعت را دارند.

به دلیل زیرساخت‌های ضعیف در برخ از مناطق استان به خصوص مناطق روستایی و بخش‌ها مردم از وضعیت موجود به شدت گلایه‌مند هستند.

بر همین اساس در یکی از این موارد دانش‌آموزی در یکی از مناطق روستایی استان نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش نوشته که در متن آن آمده است: وزارت محترم آموزش و پروش؛ این جانب دانش آموزی از استان محروم کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد-یاسوج (بخش چیتاب روستای موگر) به اطلاع می رسانم دانش آموزان این روستا بدلیل نبود اینترنت در سال تحصیلی جاری قادر به تحصیل نخواهد بود.

این روستا که جمعیتی بالغ بر هزار و پانصد نفر و تعداد دویست و پنجاه دانش آموز دارد بدلیل عدم توجه مسئولین و... دانش آموزان بمدت یک سال از تحصیل بازمانده اند.

این روستا از بین سایر روستا های اطراف بیشترین جمعیت دانش آموزی را داراست و هر ساله بیش از 5 نفر رتبه برتر در کنکور سراسری دارد اما متاسفانه در آغاز شیوع بیماری کرونا دانش آموزان دیگر نتوانستند به تحصیل در مدارس ادامه دهند و همچنین هر چند بار که جهت پیگیری اینترنت روستا به مراکز پاسخگو مراجعه کردیم پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم. 

حال من و سایر دوستان دانش آموز و دانشجو بیش از نه ماه است که به هیچ صورت (مجازی-حضوری)مدرسه نرفته ایم و از شما خواهشمند هستیم در ارتباط با موضوع تحصیل دانش آموزان این روستا پیگیر باشد و ما را در راه کسب علم بیشتر یاری فرمایید.
با احترام: دانش‌آموز روستای موگر سحر مستوفی مقام

در پی نوشت نامه این دانش‌آموز برای خبرنگار ما آمده است: روستای ما دو تا دکل همراه اول و ایرانسل داره ولی اینترنت همراه برای دانش آموزان و فرهنگیان ندارد(همراه اول ما اینترنتش معمولی یا همون E می‌باشد).

به گزارش فارس؛ سید محمد هادی امیری مدیرعامل مخابرات استان گفته که با مساعدت و همراهی حسین کلانتری استاندار محترم استان،  آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات، مدیران محترم عالی شرکت مخابرات ایران و مجمع محترم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های فیبر نوری در سطح استان در حال انجام هست ، اینگونه پروژه‌ها در طول ۴۲ساله انقلاب اسلامی ایران بی نظیر بوده و عملا استان را ازبن بست ارتباطات خارج خواهند کرد.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: پروژه فیبر نوری باشت به چرام به طول ۱۱۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸۹۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال (هشتادونه میلیارد و دویست وپنجاه میلیون ریال ) در حال انجام هست و تاکنون۱۱۴کیلومتر از آن به اتمام رسیده و با تکمیل ۵ کیلومتر دیگر این پروژه کلیه ی روستاهای همجوار این مسیر از نعمت ارتباط تلفنی و اینترنتی برخوردار خواهند شد ، این اقدام در حوزه این دو شهرستان تا‌کنون بی‌نظیر بوده است وان شاءالله این طرح در دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد به پروژه فیبر نوری یاسوج به سی سخت اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول۴۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر۳۲۲۵۰۰۰۰۰۰۰ریال (سی ودو میلیاردودویست وپنجاه میلیون ریال) بوده و۲۲ کیلومتر آن حفاری وکابلکشی شده ،این پروژه بهترین هدیه به اهالی فرهنگ دوست و نجیب شهر سی سخت و کلیه روستاهای همجوار محور یاسوج به سی سخت است.

امیری به اجرای پروژه فیبر نوری مهم دیگری در استان اشاره کرد و گفت: پروژه فیبر نوری یاسوج به کاکان به طول ۴۰کیلومتر بااعتباری بالغ بر۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(سی میلیارد ریال ) در دست اجراست و ان شاالله با مساعد شدن هوا ومهیا شدن شرایط انجام کار در این مسیر برف گیر،پروژه تکمیل و دهستان کاکان به اینترنت پرسرعت تجهیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تعویض فیبر نوری از دو راهی راک تا قلعه رئیسی به طول ۱۴ کیلومتر در محور جدید دهدشت به پاتاوه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(ده میلیارد وپانصدمیلیون ریال ) در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار هم اکنون مشغول انجام کار هست وان شاءالله با راه اندازی این فیبر بخش اعظمی از مشکلات منطقه دشمن زیاری مرتفع خواهد شد.

این مسئول در ادامه به پروژه فیبر نوری شهرستان بهمئی به طول ۴ کیلومتر وبا اعتباری بالغ بر۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال (سه میلیارد ریال ) اشاره کرد و گفت: ین مهم هم اکنون انجام گرفته وشاهد ارتباطی پایدار در شهر بهمئی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هموار شاهد قطع مقطعی ارتباط و اختلال در مسیر انتقال شهرستان‌های گرمسیری استان بودیم و و با تدابیر اتخاذ شده ۵ کیلومتر از مسیر فیبر نوری درمحدوده روستای تنگاری دشتروم به دلیل تعداد مفصل های زیاد وافت سرعت ، با اعتباری بالغ بر۳۷۵۰۰۰۰۰۰۰ریال(سه میلیارد و هفتصدو پنچاه میلیون ریال )تعویض و هم اکنون شاهد ارتباطی پایدار و مطمئن در شهرهای گرمسیری استان هستیم.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد در پایان خاطر نشان کرد: با مشکلات ارتباطی استان در کلیه زمینه‌ها احصا و تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شده و ان شاءالله در روزهای آتی جزئیات این مهم به سمع ونظر هم استانی‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول