اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گام‌های بلند کرونا برای درنوردیدن کهگیلویه و بویراحمد/پیک جدید بیماری در همین نزدیکی

همین عادی‌‌انگاری ویروس موجب ترس مسوولان شده چرا که طبق پیش‌بینی‌ها پیک جدید کرونا مانند روزهای سخت‌ گذشته ممکن است مشکلات بسیاری برای استان ایجاد کند.

گام‌های بلند کرونا برای درنوردیدن کهگیلویه و بویراحمد/پیک جدید بیماری در همین نزدیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این روزها بعضی فکر می‌کنند کرونا روزهای آخر خود را سپری می‌کند و به همین خاطر مثل گذشته ویروس را چندان جدی تلقی نمی‌کنند.

همین عادی‌‌انگاری ویروس موجب ترس مسوولان شده چرا که طبق پیش‌بینی‌ها پیک جدید کرونا مانند روزهای سخت‌ گذشته ممکن است مشکلات بسیاری برای استان ایجاد کند.

روزهایی را از یاد نبرده‌ایم که کادر درمانی استان چه اندازه زیر فشار قرار داشتند و تخت‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج آکنده از بیماران کرونایی بود و روزانه تا 7 و 8 یا بیشتر بیمار کرونایی جان می‌دادند.

تقریبا هر ایل و طایفه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد داغ چند نفر از عزیزان خود را به دلیل مرگ کرونایی تجربه کرد که باید آن تجربه غم‌بار چراغ راه مردم برای پیش‌گیری از بیماری شده باشد.

محمدمهدی بانشی در حاشیه نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون کار حوزه بهداشتی شروع شده و باید برای جلوگیری از فشار روی بخش درمان بازدیدها را افزایش دهیم اظهار کرد: بازدیدهای ما به 2 هزار و 875 مورد در هفته گذشته رسید چرا که خطر را احساس کرده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نسبت هفته قبل از آن 27 درصد افزایش بازدیدها را داشتیم چرا که عادی‌انگاری در سطح استان مشکل‌ساز شده است.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در همین بازدیدها 129 مورد تخلف کشف و 44 مورد هم منجر به پلمب شد.

بانشی با ابزار نگرانی از این که 3 درصد کاهش پروتکل‌های بهداشتی در استان داشته‌ایم و رعایت‌ها به 89.3 درصد رسیده، افزود: در بهداشت فردی کاهش 1.8 درصدی، در ماسک پرسنل 2 درصد و در رعایت فاصله‌گذاری 5 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان وضعیت نه چندان مطلوب برخی از فضاها و اماکن در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌های کوچک یا همان مکانیکی‌ها و در آرامستان‌ها شاهد چنین وضعیتی هستیم و در ادارات رعایت فاصله‌گذاری به 86 درصد رسیده که زنگ خطر به صدا درآمده است.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول