اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم احیا و ترویج سنت قرض‌الحسنه توسط گروه‌های جهادی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه در عرصه‌های آموزشی، عمرانی و حمایت از نیازمندان تلاش می‌کنند، لازم است که در زمینه نهادینه‌سازی سنت قرض الحسنه تلاش کنند.

لزوم احیا و ترویج سنت قرض‌الحسنه توسط گروه‌های جهادی در آذربایجان‌غربی

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه در عرصه‌های آموزشی، عمرانی و حمایت از نیازمندان تلاش می‌کنند، لازم است که در زمینه نهادینه‌سازی سنت قرض الحسنه تلاش کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام مسوولان سازمان مرکزی، تاکنون ٢٣ هزار صندوق قرض الحسنه مردم‌یار و اشتغالزا با عضویت حدود یک میلیون نفر در سطح کشور ایجاد شده است، بنابراین انتظار داریم، گروه‌های جهادی بسیج برای معرفی رسالت صندوق‌ها و اهداف پیش‌بینی شده تلاش کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بسیج سازندگی در جنگ اقتصادی پیش‌رو باید برای تسهیل‌گری و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و دولتی اهتمام کند و یکی از این عرصه‌ها ترویج سنت قرض الحسنه برای حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است.

وی یادآور شد: سازمان بسیج سازندگی در این زمینه یک هزار و ۳۰۰ نفر تسهیل‌گر را آموزش داده تا این افراد برای راه‌اندازی صندوق‌ها و کمک به افراد عضو صندوق خدمت کنند، که این رویه در آذربایجان‌غربی نیز همگام با سراسر کشور پیگیری می‌شود.

رحمانی بیان کرد: این تسهیل‌گران ضمن گزینش و ارزیابی، هشت دوره سه روزه پودمانی آموزش دیدند تا برای تحقق اهداف با جدیت اهتمام کنند.

وی هدف از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه را ایجاد اشتغال روستایی با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های تولیدی و توزیعی اعلام کرد و گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه به بانک و موسسات مالی تبدیل نخواهند شد.

این مقام مسوول اذعان کرد: ایجاد اشتغال با هدف تحقق جهش تولید و کمک به بهبود وضعیت اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم از اهداف دیگر صندوق‌های قرض الحسنه است.

رحمانی با بیان اینکه تسهیلات صندوق‌ها به میزان آورده اعضا پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سقف پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به میزان آورده افراد بستگی دارد، در بعضی از مناطق کشور حق عضویت ۱۰۰ هزار تومان و در بعضی مناطق که توانایی مالی کمتری دارند ۲۰ هزار تومان است.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ظرفیت خیرین کمک شایانی به تقویت این صندوق‌ها کرده و به طور متوسط هر صندوق برای سه نفر ایجاد اشتغال داشته است، البته با کیفی سازی، آموزش بیشتر و تقویت منابع مالی هدف آینده طرح انشاالله ایجاد پنج نفر اشتغال پایدار برای هر صندوق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول