اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

درددل خدمت‌گزاران مدارس در «فارس من»/ گفت‌وگو با سردبیر سوژه

جمعی از نیروهای خدماتی در مدارس با ثبت سوژه‌ای در «فارس من» با گلایه از پایین بودن حقوق و مزایا، خواستار افزایش حقوق، اعمال مدرک دانشگاهی و اجرای طرح رتبه‌بندی شدند.

درددل  خدمت‌گزاران مدارس در «فارس من»/ گفت‌وگو با سردبیر سوژه

به گزارش خبرگزاری فارس، سالیان سال است باباهای مدارس، نیروهایی هستند که به فراموشی سپرده شده‌اند؛ متأسفانه تبعیض‌هایی از نوع نگاه انسانی و همچنین وضعیت معیشت این بزرگواران به خصوص در بحران اقتصادی موجود در کشور، این قشر مظلوم را بیش از هر دورانی شرمنده خانواده خود کرده است.

 

نیروهای خدماتی، نیروهای گمنامی هستند که هیچ وقت به عدالت با آنها رفتار نشده، نیروی زحمتکشی که از همه زودتر در مدرسه حاضر و از همه دیرتر محل کارش را ترک می‌کند. بنابراین کسی که چندین ساعت و سال وقت صرف کاری می‌کند باید با همکاران دیگر تفاوتی حس نکند اما هر وقت صحبت از  آموزش و پرورش می‌شود این نیروها به حساب نمی‌آیند.  این یعنی فرق گذاشتن؛ شغلی که بسیار شرافتمندانه و در عین حال با پاکی و خاکی بودنش افتخار هر قشر زحمتکش است.

 

از این رو یکی از مخاطبان با ارسالی سوژه‌ای به سامانه «فارس من» با عنوان «لزوم توجه به رتبه‌بندی و افزایش حقوق سرایداران مدارس» خواستار پیگیری مشکلات شغلی و معیشتی نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش شد و ما هم طی مصاحبه‌ای با یکی از این نیروهای زحمتکش در جریان مشکلات‌شان قرار گرفتیم که در زیر به بخشی از آن می‌پردازیم.

 

سردبیر سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من» خبرگزاری فارس، درباره مشکلات نیروهای خدمتگزار و سرایدار مدرسه، اظهار داشت: مظلوم‌ترین قشر فرهنگیان کشور، خدمتگزاران و سرایدارانی هستند که ضمن خدمت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی، یار و یاور مدیران، معلمان و دانش‌آموزان بوده‌اند و خالصانه در حال خدمت به این گروه هستند.

وی با بیان اینکه سرایداران مدارس نسبت به قرار نگرفتن در طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق معترضند، بیان داشت: چرا در اعلام طرح رتبه‌بندی معلمان، اسمی از نیروهای خدماتی برده نمی‌شود؟ چرا طرح رتبه‌بندی شامل نیروهای خدماتی نشده، مگر نیروهای خدماتی همپای سایر کارکنان مدارس در مدرسه کار نمی‌کنند؟

 

این مخاطب ضمن اشاره به این موضوع که نیروهای خدماتی مدارس به اجبار در دو شیفت کاری به کارگیری می‌شوند ولی حق‌الزحمه آنها به طور کامل پرداخت نمی‌گردد، گفت: این قشر زحمتکش از حق لباس، حق سرایداری همچنین اعمال مدرک دانشگاهی محروم شده‌اند و در میان تمام ارگان‌ها از کمترین حقوق در سال برخوردارند.


سردبیر سوژه ضمن گلایه از بی‌عدالتی وزارتخانه در پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای خدماتی، بیان داشت: چرا باید کارکنان دولت مشمول افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری شوند اما حداقل دریافتی را از خدمتگزاران آموزش و پرورش کسر می‌کنند.


وی ادامه داد: ما با حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان چکار کنیم، خودتان را جای ما بگذارید آیا می‌توانید با این حقوق بخور و نمیر زندگی کنید، این قشر با اندک حقوق‌شان صورت خود را با سیلی سرخ کرده‌اند. چرا سرایداران از بقیه نیروهای فرهنگی جدا می‌شوند و دیوار تبعیض میان‌شان حائل شده است.

این مخاطب افزود: ما مسافرت نمی‌خواهیم، خودروی لوکس نمی‌خواهیم، خانه آن چنانی نمی‌خواهیم بلکه ما تأمین مخارج خانواده‌مان را می‌خواهیم؛ خسته شدیم، یک نگاهی به این قشر زحمتکش کنید، از دست بی‌عدالتی جانمان به لب‌مان رسید، دیگر بس است مگر ما خانواده نداریم.


سردبیر سوژه در پایان به نمایندگی از نیروهای خدماتی خواسته‌هایی را مطرح کرد و گفت: از جناب وزیر درخواستی داریم مبنی بر اینکه، ۱) اعمال ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم ۲) اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای خدماتی ۳) اعمال مدرک تحصیلی مرتبط با نیاز آموزش و پرورش ۴) برقراری حق شیفت و لباس سرایداری جهت ترمیم حقوق و مزایا ۵) تبدیل وضعیت از قراردادی و پیمانی به رسمی و با توجه به حجم سنگین کار، این نیروها را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دهند.

 

اینها درددل سرایداران در مدارس است که ناراحت و مأیوس می‌خواهند صدایشان به گوش مسؤولین برسد. «فارس من» نیز طی رسالت خود مطالبه مخاطبانش را به مسؤولان انعکاس می‌دهد و تا حصول نتیجه به تلاش خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول