اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برای بقای ملک سلیمانی تا آخر ایستاده ایم/ از راه اندازی هزاران پایگاه سلامت تا دستاوردهای اجرای طرح شهید سلیمانی

طرح «شهید سلیمانی» در حالی این روزها با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست که نتایج بسیار خوبی را در مهار کرونا داشته است و می‌رود تا گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور بردارد.

برای بقای ملک سلیمانی تا آخر ایستاده ایم/ از راه اندازی هزاران پایگاه سلامت تا دستاوردهای  اجرای طرح شهید سلیمانی

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا سازمان ها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا پوشش توسط که خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.
 

 

تست کرونا در درب منازل افراد در طرح شهید سلیمانی

 سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی در محمودآباد، از راه‌اندازی سامانه سیب برای رصد سلامت در آینده خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود پایگاه‌های سلامت قریب به ۴ هزار پایگاه در مازندران افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی بسیج، سپاه و مسؤولان می‌توان کرونا را کنترل کرد، افزود: با توجه به اینکه شناسایی افراد کرونایی در طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود، از طرفی نیز باید از طریق سفیران سلامت هم مراقب معیشت خانوار‌های درگیر کرونا بود تا دچار آسیب بیشتر نشوند.

با افزایش تیم‌های مراقبی میتوان طرح  شهید سلیمانی را با کیفیت بهتر و بیشتر اجرا کرد

 

 فرمانده سپاه کربلا در ادامه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی هم اشاره و خاطرنشان کرد: با افزایش تیم‌های مراقبی میتوان طرح  شهید سلیمانی را با کیفیت بهتر و بیشتر اجرا کرد.

مسلمی به تست کرونا در درب منازل افراد در طرح هم اشاره کرد و یادآور شد: باید  از آسیب‌دیدگان کرونایی حمایت کنیم چرا که به لحاظ شرایط اقتصادی، خانواده‌ها تحت فشار هستند


برکات طرح شهید سلیمانی در شهرستان بویراحمد

شاهرخ کناری با اشاره به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: یک سیر صعودی ابتلا و بستری داشتیم که اکنون نزولی شده و درصد بستری‌ها به کمتر از ۲۲ درصد رسیده است.
فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲۰ روز گذشته تنها ۳ روز وضعیت خوبی نداشتیم.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون به درب منزل ۲۸ هزار خانواده رفته‌ایم افزود: همچنین ۶ هزار و ۱۲۴ بازدید و ۲۳۰ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۲۶۰ مورد پلمب داشته‌ایم و به تعداد ۲۵۰۰ خانوار بسته غذایی و معیشتی تحویل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مرکز نمونه‌گیری شهرستان بویراحمد از ابتدا تاکنون برای یک روز هم تعطیل نشده است افزود: تیم سیار نمونه‌گیری ما در بیمارستان شهید رجایی یاسوج مستقر شده است.


روایت خادمی گروه جهادی «خادم‌پر» همدان

مهدی سیفیان مسوول گروه جهادی شهید خادم‌پر همدان در گفتگو با فارس در مورد طرح شهید سلیمانی گفت: تیمی از گروه جهادی ما هم اکنون در مراکز بهداشتی و خانه بهداشت در زمینه غربالگری و کنترل کرونا فعالیت می‌کنند که برای ادامه کار نیز برنامه‌ریزی خوبی شده است.

 فرمانده گروه جهادی شهید خادم‌پر گفت: بچه‌ها پویش جمع‌آوری کمک را قبل از ابلاغیه رسمی داشتند که این فعالیت‌ها شامل یک بخش کمک به نیازمندان بود و یکسری هم شامل کسانی بود که در ایام کرونا با از دست دادن شغل دچار مشکلاتی شدند.

در ایام کرونایی توزیع کمک معیشتی و حضور در بیمارستان و مراکز بهداشتی و کمک به پرسنل نیز از دیگر فعالیت‌هایمان بوده است و علاوه بر اینها کارهای عمرانی و فرهنگی را در مناطق هدف نیز دنبال می‌کردیم

 

وی افزود: در ایام کرونایی توزیع کمک معیشتی و حضور در بیمارستان و مراکز بهداشتی و کمک به پرسنل نیز از دیگر فعالیت‌هایمان بوده است و علاوه بر اینها کارهای عمرانی و فرهنگی را در مناطق هدف نیز دنبال می‌کردیم.

سیفیان گفت: تا زمانی که کشور به کمک‌های ما نیاز داشته باشد، هستیم و این مجموعه قطره‌ای است از جریان بزرگی که پای کار هستند.

 

 


طرح شهید سلیمانی با عنوان مسجد سنگر سلامت است

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان، اظهار کرد: از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هم‌اکنون خراسان رضوی به لحاظ بروز بیماری کووید ۱۹ در بین استان‌های کشور در رتبه بیست و چهارم است و شرایط خوبی را دارد.

در حال حاضر مشهد با وجود شرایط خاص خود، وضعیت آبی و نزدیک به سفید را دارد و رسیدن به این وضعیت مرهون تلاش‌های همه مسؤولان و مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی است

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلانشهر مشهد با وجود شرایط خاص خود، وضعیت آبی و نزدیک به سفید را دارد و رسیدن به این وضعیت مرهون تلاش‌های همه مسؤولان و مردم در اجرای طرح هدفمندی محدودیت‌های هوشمندانه و همچنین طرح شهید قاسم سلیمانی با عنوان مسجد سنگر سلامت است.

معتمدیان ادامه داد: در دوران شیوع کرونا به اصناف و کسبه بیشترین زیان و خسارت وارد شد که در همین جا از همکاری خوب آنان و بخش نظارتی قدردانی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه اینک خراسان رضوی به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت ثبات قرار دارد که اطلاع‌رسانی خوب به مردم توسط صدا و سیما و رسانه‌ها و امر نظارت و بازرسی‌ها نقش مهمی در این زمینه داشته است.


کاهش چشمگیر آمار کرونا در تربت جام دستاورد اجرای طرح شهید سلیمانی

محمد افکار ابراز کرد: بیش از 45 پزشک، 50 پرستار و مراقب سلامت و 146 بهورز با کمک 358 داوطلب بسیجی و هلال‌احمر در طرح غربالگری محله به محله برای تسریع در شناسایی بیماران و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان مشارکت دارند.

برای کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج، دانشکده علوم پزشکی، هلال‌احمر و سایر ادارات در حال اجرا است

 

وی تصریح کرد: برای کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج، دانشکده علوم پزشکی، هلال‌احمر و سایر ادارات در این شهرستان در حال اجرا است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ادامه داد: طرح شهید سلیمانی شامل چهار کمیته حمایت، نظارت، آموزش و مراقبت است و سراسر شهرستان مورد غربالگری کرونا قرار می‌گیرد؛ تاکنون 7 هزار تست انجام‌ که 3 هزار و 346 مثبت شناسایی‌شده است.

 

افکاری با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 100 نفر در غالب این طرح رهگیری و پیگیری شده‌اند، بیان کرد: بیش از 242 مورد بازدید و گشت مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی طرح شهید سلیمانی تاکنون صورت گرفته و در این بازدیدها 45 مغازه متخلف تعطیل، 992 مورد اخطاریه بهداشتی و سه مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ابراز کرد: تعداد یک هزار و  344 مورد تست pcr در آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون انجام و 656 مبتلای جدید شناسایی‌شده‌اند.

در مناطق روستایی و دوردست نیز 950 مورد رپید تست انجام‌گرفته است و حدود 300 بسته معیشتی در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع‌ شده است

 

افکاری افزود: در مناطق روستایی و دوردست نیز 950 مورد رپید تست انجام‌گرفته است و حدود 300 بسته معیشتی در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع‌ شده است.

وی تصریح کرد: بیش از چهار گروه مراقبت در منزل، مراقبت رهگیری، نظارتی و حمایتی با بیش از 12 عضو در قالب طرح شهید سلیمانی(غربالگری محله به محله کرونا) در شهرستان فعال هستند

 

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در خوی

 

سرهنگ پاسدار جعفر زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دراجرای طرح سردار شهید سلیمانی، یک هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در شهرستان خو‌ی توزیع شد.

 

وی تصریح کرد: این بسته‌های معیشتی با همکاری ستاد اجرای حضرت امام خمینی (ره) و سپاه شهرستان تهیه شده که به همت گروه‌های جهادی بسیج در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوی گفت: ارزش این بسته‌های معیشتی را بیش از یک میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال است.

به همت بهداری سپاه خوی ۱۵ هزار عدد ماسک به صورت رایگان در بین مردم و قشر‌های آسیب پذیر جامعه توزیع شد

 

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین به همت بهداری سپاه خوی ۱۵ هزار عدد ماسک به صورت رایگان در بین مردم و قشر‌های آسیب پذیر جامعه توزیع شد.

جعفرزاده اعلام کرد: از ابتدای آغاز طرح سردار شهید سلیمانی ۴ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در شهرستان خوی توزیع شده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول