اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبر خوب| درخشاندن نام ایران و شیراز در جهان به همت استاد دانشگاه شیراز

استاد برجسته دانشگاه شیراز گفت: خوشحالم که توانستم نام ایران و شیراز را در سطح جهان بر سر زبان بیندازم.

خبر خوب| درخشاندن نام ایران و شیراز در جهان به همت استاد دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نزدیک به یک ماه پیش بود که خبر انتخاب دو تن از اساتید برجسته دانشگاه شیراز در میان دانشمندان برتر جهان خبرساز شد. 

دکتر سعید نظیفی و دکتر احمد عریان دو استاد برجسته دانشکده دامپزشکی در شیراز هستند که به دلیل تحقیقات علمی و پژوهشی و کسب مقامات کشوری و بین‌المللی در میان دو درصد برتر دانشمندان جهان درخشیده‌اند. 

هفته گذشته مصاحبه‌ای با دکتر احمد عریان انجام شد و امروز نیز میزبان دکتر سعید نظیفی هستیم. 

وی متولد ۲۴ آبان ماه ۱۳۳۹ در تهران است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شیراز و اصفهان طی کرده و با قبولی در دوره دکترای دامپزشکی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۵۸ راهی شیراز شد. 

نظیفی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: طی دوران تحصیل موفق شدم در سال ۱۳۶۶ به عنوان شاگرد اول  گروهمان فارغ التحصیل شوم، در همان سال به عنوان مربی آموزشی به استخدام دانشگاه شیراز درآمدم. 

وی افزود: در سال ۱۳۶۷ در امتحان ورودی دکترای تخصصی کلینیکال پاتولوژی دانشگاه تهران شرکت کردم  و به عنوان نفر اول پذیرفته شدم و از سال ۱۳۶۸ تحصیل خود را در دانشگاه تهران آغاز کردم. 

این دانشمند برتر جهان ادامه داد: در سال ۱۳۷۳ به عنوان نفر اول این دوره فارغ التحصیل شده و به عنوان استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز مشغول به کار تدریس و تحقیق شدم، همچنین در سال ۱۳۷۷ به مرتبه دانشیاری و در سال ۱۳۸۱ به مرتبه استادی ارتقا یافتم. 

وی افزود: در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۹ به‌عنوان پژوهشگر نمونه کشور در گروه کشاورزی ،منابع طبیعی و دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  انتخاب شدم و در سال ۱۳۹۳ به عنوان پژوهشگر نمونه استان فارس و در سال‌های۱۳۷۸، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱، ۱۳۸۲، ۱۳۸۴، ۱۳۸۵، ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۹۳،۱۳۹۲،۱۳۹۱ ،۱۳۹۰ ،۱۳۸۹،۱۳۸۸ ، ۱۳۹۴ و  ۱۳۹۵به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه شیراز برگزیده شدم. 

نظیفی در ادامه اظهار داشت: اینجانب در سال ۱۳۷۹ به عنوان  استاد نمونه آموزشی گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی، در سال ۱۳۸۷ و ۹۴ به عنوان استاد نمونه آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز انتخاب شدم. 

به گفته وی مجموع مقالات منتشر شده از این استاد برجسته دانشگاه در پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس ۳۳۷ مقاله است و اچ- ایندکس وی ۲۲ می باشد. 

گفتنی است دکتر نظیفی ۱۱۰ مقاله نیز به زبان فارسی در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخل کشور و بیش از ۲۵۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی و چهار کتاب ترجمه و تالیف در زمینه کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی دارد. 

همچنین وی بیش از ۲۲۰ پایان نامه دکترای عمومی و دکترای تخصصی دامپزشکی را راهنمایی کرده است. 
 
سعید نظیفی عضو انجمن دیابت امریکا و همچنین انجمن بیوشیمی بالینی حیوانات در امریکا نیز بوده است و در زمینه تحقیقات خون شناسی و بیوشیمی بالینی دامپزشکی و تشخیص آزمایشگاهی بیماری های دامی فعالیت‌های بسیاری انجام داده است که مجموعا کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی را شامل می شود. 

نظیفی در این باره گفت:  تحقیقات اینجانب عمدتا در زمینه تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌های دامی و پی بردن به مکانیسم های بروز بیماری در دام‌های مبتلا از طریق آزمایش‌های پیشرفته خون‌شناسی بوده است، به‌عنوان نمونه، این تحقیقات در زمینه چند بیماری مهم انگلی مانند تیلریوز گاوی و گوسفندی در منطقه فارس و دستیابی به مکانیسم بروز کم‌خونی در این بیماری‌ها در مجلات بسیار معتبر خارجی انتشار یافت.

همچنین در زمینه تاثیر داروهای مختلف، گیاهان مختلف و برخی مواد شیمیایی بر روی بدن و به‌ویژه خون دام‌های اهلی، تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌ و مقالات آنها را در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسانده‌ام. 

وی افزود: تحقیقات اینجانب اگر چه همگی در مورد تشخیص آزمایشگاهی و کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی بوده است اما زمینه این تحقیقات بسیار متنوع بوده و به تولید علم، کمک بسیاری کرده است. 

نظیفی تاکید کرد: از این که توانسته‌ام نام کشور عزیزم ایران و دانشگاه شیراز را در سطح جهانی مطرح نمایم بسیار خوشحالم. 

لازم به ذکر است پایگاه استنادی اسکوپوس با همکاری الزویر و دانشگاه استنفورد آمریکا بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی، میزان اعتبار مجلات، میزان اعتبار مقالات، میزان ارجاعات به مقالات منتشر شده و ده ها پارامتر دیگر، دانشمندان و محققین برتر در سطح جهان را شناسایی و معرفی می‌نماید. 

انتهای پیام/ ن

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول