اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آلودگی هوای بجنورد منشا داخلی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نتیجه پایش هوا در چند شب متوالی نشان از این داشت که کانون آلودگی هوا در بجنورد مرکز استان، گرد و غبار است و منشا داخلی دارد.

آلودگی هوای بجنورد منشا داخلی دارد

مهدی اله پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بجنورد، اظهار کرد: پایش هوا در چند شب متوالی توسط کارشناسان پایش اداره کل حفاظت محیط زیست در نقاط مختلف شهر انجام شد که نتیجه این بررسی‌ها نشان می‌دهد منشا آلودگی هوا در بجنورد داخلی و گردوغبار محلی است.

 وی افزود: در این پایش تقریباً تمام اطراف شهر نقاط مختلفی را مورد سنجش گرفت که شاخص آلودگی هوا در مرکز شهر بیشتر از حاشیه شهر بود و این نشان میدهد که کانون آلودگی هوا در بجنورد گرد و غبار است منشا داخلی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: وجود سنگ شکن‌ها نیز در ایجاد آلودگی هوا بی‌تأثیر نیست و همچنین تردد خودروها در ساعت پیک رفت و آمد باعث می شود که گردوغبار بیشتری توسط دستگاه‌های سنجش به ثبت برسد.

وی افزود: در ساعات شب به دلیل پدیده وارونگی هوا و ساعت پرتردد وسایل نقلیه، ساعات آلوده‌تری نسبت به ساعات روز و یا ساعت بعد از نیمه شب داشته باشیم.

اله‌پور تصریح کرد: ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح روز ۲۷ دی ماه شاخص کیفی هوای بجنورد ۱۱۰ بود که در وضعیت ناسالم برای افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی سالمندان، زنان باردار کودکان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در شاخص سنجش هوا، وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول