اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حضرت فاطمه آینه‌ای از صفات رسول خدا است/ شهدا با توسل به بی بی دو عالم به وصال حق می‌رسیدند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه (س) تربیت فرزندانی برآمده از مکتب رسول خدا و مجاهد در راه خدا بود که هر کدام با نقش خاص خود توانستند به جلوه‌های از ایمان، ایثار و باور به راه حق در تاریخ بدل شوند.

حضرت فاطمه آینه‌ای از صفات رسول خدا است/ شهدا با توسل به بی بی دو عالم به وصال حق می‌رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در مراسم گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به فراز‌های از حیات کوتاه اما با برکت این بانوی مکرم اسلام و دخت رسول خدا، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) جلوه و آینه‌ای از صفات حسنه رسول مکرم اسلام است و بهترین الگوی برای زنان عالم بشمار می‌رود.

وی افزود: این بانوی عزیز اگر چه عمر کوتاهی داشتند اما سراسر حیات ایشان منشأ برکات بزرگی برای اسلام بود. از دامان این بانوی مکرم اسلام، ولایت ریشه یافت و همه امامان معصوم ما برآمده از سلاله پاک حیات زندگی علی (ع) و فاطمه (س) هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه (س) تربیت فرزندانی برآمده از مکتب رسول خدا و مجاهد در راه خدا بود که هر کدام با نقش خاص خود توانستند به جلوه‌های از ایمان، ایثار و باور به راه حق در تاریخ بدل شوند.

حجت الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به نقش حضرت خدیجه کبری (س) در پرورش چنین فرزند نیکو و صالحی برای مکتب اسلام، بیان داشت: هر بخش از مسیر زندگی حضرت زهرای مرضیه (س) جلوه باشکوهی از ولایت مداری، ایمان به راه خدا، عشق و ارادت به ساحت مکرم ولایت و دین‌مداری توأم با رشد فضیلت‌های انسانی است و پرورش فرزندانی نظیر امام حسن و امام حسین (علیهاالسلام) و حضرت زینب کبری (س) تنها از مکتب فاطمه میسر است.

وی گفت: حضرت فاطمه برآمده از دامان پاک مادری است که حتی در پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی و نیک منشی معروف و مشهور بود و ثروت او به یاری دین خدا درآمد و رسول خدا را در ابلاغ رسالت آسمانی خویش یاری تام و تمامی بخشید.

این استاد حوزه و دانشگاه، فیض برگزاری مراسمات فاطمیه در سراسر ایران اسلامی را فیضی الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: عشق و ارادت به مادر سادات (س) حد و مرز نمی‌شناسد و چه شهدای بزرگواری که با ارادت به محضر حضرت زهرای مرضیه به دیدار معبود پر کشیدند و نام فاطمه تا لحظه لقای الهی بر زبان آنان جاری بود.

حجت‌الاسلام دکتر عبادی‌زاده در بیان اهمیت عشق و ارادت به محضر حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: پیامبر اکرم می‌فرمایند: خداوند دخترم فاطمه و فرزندانش و هر کس که آن‌ها را دوست داشته باشد را از آتش دوزخ جدا کرده، به این دلیل او فاطمه نامیده شده است. در جایی دیگر نیز برهان نامگذاری ایشان به نام فاطمه را این گونه بیان کردند که او از هر گونه بدی جدا و بریده شده است.

فاطمه خیر کثیر است

امام جمعه بندرعباس در تبیین جایگاه حضرت زهرا (س) از منظر وحی نیز عنوان داشت: اهالی فکر و اندیشه اسلامی و مفسران پرشماری در اسلام از آیات سوره مبارکه کوثر به آیات متعلق به حضرت فاطمه زهرا یاد می‌کنند و این بانو را منشأ خیر کثیر برای مسلمانان و مایه افتخار و تداوم نسل رسول خدا و مباهات همه زنان عالم می‌دانند.

وی تداوم ذریه رسول مکرم اسلام از ازدواج میان حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از این وصلت آسمانی، فرزندانی به عالم ارائه و عرضه شدند که هر کدام یک حماسه عظیم از شور و شعور آفریدند و جهان را از وجود خویش پرتلالو ساختند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده به پیوند عمیق میان شخصیت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) اشاره و بیان داشت: از حضرت علی (ع) روایت نقل شده که «به خدا قسم تا فاطمه (س) زنده بود او را به خشم نیاوردم و او نیز کاری نکرد که مرا به خشم آورد.» این نشانه روشنی از وجود یک مکتب الهام بخش در وجود این بانوی مکرم است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به جایگاه علمی و فکری حضرت زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: حضرت فاطمه در خطبه فدکیه دارای آنچنان جملات عمیق و پرمفهومی در بیان توحید و یکتایی خدای متعال و رسالت راستین رسول خدا به عنوان آخرین فرستاده خدا بر زمین بیان می‌دارد که تنها گوشه‌ای از نشانه‌های علو درجات این بانوی مکرم اسلام است.

توسل به بی بی دو عالم منشأ عاقبت بخیری است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به درجه عظیم معنوی حضرت فاطمه (س) و تأثیر توسل به وجود ایشان، گفت: عاقبت بخیری و کسب اجر شهادت از درگاه خدای متعال برای بسیاری از نامداران مکتب عاشورا از دریچه توسل به این بانوی گرانقدر اسلام بدست آمده است و ما نمونه آن را در وجود شهید بزرگوارمان حاج قاسم سلیمانی عزیز دیدیم که چگونه دلداده راه فاطمی گشته بود و خدا به او شهادت را ارزانی داشت و به سعادت همیشگی رساند.

وی با بیان این که بسیاری از شهدای گرانقدر ما در دوران دفاع مقدس در لحظه با شکوه مانده به شهادت، لبان خویش را معطر به نام حضرت زهرای مرضیه می‌کردند، تصریح کرد: بی شک در آن دقایق بی بی دوعالم به استقبال آنان آمده و آنان را به استقبال نشسته است چرا که شهدا وفادارترین مردمان به مکتب حسین (ع) در زنده نگاهداشتن راه و رسم مروت، آزادگی و ایمان بودند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول