اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستاورد طرح شهید سلیمانی در شاهرود/ کاهش ۸۵ درصدی مراجعات به مراکز درمانی

اجرای طرح شهید سلیمانی در شاهرود دستاوردهای زیادی داشته که یکی از آنها کاهش ۸۵ درصدی مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بوده است.

دستاورد طرح شهید سلیمانی در شاهرود/ کاهش ۸۵ درصدی مراجعات به مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مدتی است که طرح شهید سلیمانی با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه همکاری مردم و مسؤولان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا آغاز شده و این طرح در استان سمنان و همچنین شهرستان شاهرود با همدلی بسیجیان در حال اجرا است.

در این طرح با همکاری بسیجیان و وزارت بهداشت هماهنگی و اقدامی مشترک شکل گرفته تا از ابتلای بیشتر مردم به ویروس کرونا پیشگیری و اقداماتی اساسی و مهم ازجمله مراقبت، حمایت و نظارت انجام شود.

در این راستا مراقبان سلامت طرح شهید سلیمانی به منازل مردم مراجعه و بسته‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی پیشگیری از ابتلا به کرونا را به آنها ارائه می‌دهند و به همین منظور اقدامات خوبی نیز در شهرستان شاهرود در حال انجام است.

تعامل خوب بسیج و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در این زمینه می‌گوید: بسیج و سپاه همکاری خوب و کاملی با دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان شاهرود دارند و اصحاب رسانه نیز در 11 ماه اخیر با پرهیز از هرگونه حاشیه تلاش کردند تا با اطلاع‌رسانی شفاف، به آگاهی بخشی و افزایش دانش مردم و ارتقای سطح سلامت عمومی و دانش بهداشت عمومی جامعه کمک کنند.

رضا چمن با بیان اینکه همه درگیر یک بحران طاقت‌فرسا هستیم، به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا جلسات هماهنگی و همکاری بین سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شد؛ اما ابلاغ این طرح سبب شد تا این همکاری‌ها نظام‌مند و قانونمند شود.

وی با تأکید بر مشارکت آگاهانه، داوطلبانه، هوشمندانه و مسؤولانه مردم برای اثرگذاری لازم طرح شهید سلیمانی گفت: مشارکت عمومی در این زمینه خوب است و علت آن حضور بسیج مردمی در این راستا و مشارکت بر این عناصر و کمک به اجتماعی کردن امر پیشگیری و مقابله است.

خود را بسیجی می‌دانیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تأکید کرد: از روزی که طرح شهید سلیمانی اجرا شد، همه کادر این دانشگاه خود را بسیجی می‌دانیم و تیم‌های عملیاتی زیر یک چتر قرار گرفتند.

چمن افزود: همه پزشکان و پرستاران در قالب طرح شهید سلیمانی حضور فعال داشته و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی در این طرح سازمان‌دهی شدند.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۲۰۰ مورد پیگیری تماس صورت گرفت که برحسب نیاز نمونه‌گیری و ویزیت انجام شد و ۶۰۰ بیمار شناسایی شدند و در منزل مورد مراقبت قرار گرفتند و جداسازی بیمار در منزل صورت گرفت.

برخورداری ۷۶۰۰ خانوار از بسته‌های معیشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، هفت هزار و ۶۰۰ خانوار از بسته معیشتی و حمایتی برخوردار شدند و ۸۰ بیمار از خدمات نقاهتگاه که در اصل اقامتگاه است، استفاده کردند که یک تا دو هفته تحت مراقبت بودند.

چمن با اشاره به پیک سوم ویروس کرونا در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در نیمه آبان ماه گفت: در این بازه تعداد مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی به ۱۳۵ نفر در شبانه‌روز رسید و متوسط ۵۵ نفر بستری در شبانه‌روز در پیک بحران را شاهد بودیم و میزان مرگ و میر به چهار تا پنج نفر در شبانه‌روز رسیده بود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و آمار روز بیان کرد: اکنون تعداد مراجعه‌کنندگان بین ۳۰ تا ۳۵ نفر است و تعداد افراد بستری به کمتر از ۱۰ نفر رسیده و با اجرای این طرح تا ۸۵ درصد کاهش مراجعه‌کننده داشته‌ایم و مرگ و میر به روزی صفر و یک نفر رسیده است.

محدودیت‌ها هوشمندانه استمرار یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تأکید بر جدی بودن نگرانی از شیوع دوباره ویروس کرونا افزود: انتظار داریم محدودیت‌ها هوشمندانه استمرار پیدا کند و نباید رها و عادی‌انگاری شود؛ چراکه در آن صورت کرونا به‌شدت اوج می‌گیرد و فراگیر و به‌سختی و کندی مهار می‌شود.

چمن اظهار کرد: باید از برگزاری تجمعات، گردهمایی‌ها، محافل و نشست‌ها تا آنجا که ممکن است، پرهیز کرد؛ چراکه چرخه انتقال ویروس فعال بوده و موارد مثبت روزانه شاهد این ادعا است.

وی با بیان اینکه مردم باید با فرهنگ بسیجی، داوطلبانه، آگاهانه و هوشمندانه حرکت کنند و اصحاب رسانه هم در این راستا کمک کنند، افزود: حساسیت و هوشیاری همگانی باید حفظ شود و اجتماعات، جلسات، مجالس آیینی، سنتی و سیاسی محدود و کنترل شود تا به وضع پایدار برسیم.

جهش‌های ویروس کرونا جدی گرفته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بر جدی گرفتن جهش‌های ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: باید با تلاش زیاد، آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا را حفظ و اقدامات را با جدیت دنبال کنیم.

چمن با بیان اینکه اگر موج شیوع کرونا مهار نمی‌شد، تلفات ما بیش از پنج برابر امروز بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی جهان هم برای ایران همین بود که سه تا پنج برابر باید همه‌گیری و مرگ و میر بر اثر کرونا بیشتر می‌شد که در حال حاضر به همت جامعه و فرهنگ بسیجی و کادر درمان بهترین اتفاق افتاده و تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله، آمادگی و کمک همه مجموعه‌ها در شهرستان شاهرود کمک کرد تا تلفات کمتر و توفیقات بیشتر شود، افزود: در این شهرستان در مسیر آرامش جامعه گام برمی‌داریم و فشار از روی دوش کادر درمان کاسته شده و افراد بستری اغلب بدحال و کهن‌سال هستند و انتظار این است که در این رزم و جنگ ادامه‌دار همه همراهی لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی و تفکیک وظایف اظهار کرد: برخورد با اجتماعات و تجمعات با فرمانداری و عوامل انتظامی است و تمرکز این دانشگاه بر خدمت درمانی و کار تخصصی است؛ هرچند اکیپ‌های نظارتی ما نیز فعال هستند.

چمن با اشاره به نقش مهم بسیج در طرح شهید سلیمانی درخواست کرد تا بسیج هم با امربه‌معروف و نهی از منکر بر عدم برگزاری جلسات و گردهمایی‌ها تأکید بیشتری داشته باشد و حساسیت در جامعه را برای جلوگیری از شیوع کرونا بیشتر کند.

شهید سلیمانی؛ بزرگ‌ترین سد برابر زیاده‌خواهی استکبار

حجت‌الاسلام عیسی سلیمانی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود نیز می‌گوید: سردار سلیمانی در راه اعتلای اسلام استقامت ورزید و در این راه به سعادت ابدی رسید.

وی افزود: خداوند تأکید دارد، اگر خدا را یاری کنید، خدا هم به‌طورقطع شما را یاری خواهد کرد و موفقیت از آن شما است و سردار سلیمانی این‌چنین بود و با این اعتقاد راسخ داعش را که تمام دنیای کفر، شرک و ظلم از او حمایت مادی و معنوی می‌کرد، شکست داد و این سبب شد تا استکبار جهانی وی را بزرگ‌ترین سد برابر زیاده‌خواهی خود بدانند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: این کینه سبب شد، شقی‌ترین افراد بشر، این سردار و یارانش را ناجوانمردانه به شهادت برسانند و در ادامه بدان افتخار کنند و همه‌جا جار بزنند که ما این کار را کردیم.

سلیمانی تصریح کرد: دشمنان تصور کردند با شهادت این سرباز اسلام به اهدافشان می‌رسند؛ اما با تشییع میلیونی این شهید بزرگوار در عراق و ایران لرزه بر تن استکبار افتاد و تصور آن‌ها بر باد رفت و با تأکید بر انتقام سخت در ترس و استرس قرار دارند و این کاملاً در رفتار و برخورد آن‌ها مشهود بوده و هست.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی و مکتب سردار سلیمانی گفت: رهبر انقلاب با این بیانات راهبردی را برای همگان ترسیم کردند که همگان بدانند شهید سلیمانی متعلق به همه دنیا و همه مظلومان جهان است و باید راه، روش و رفتار او در قالب یک مکتب در جهان پیاده‌سازی و ترویج شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر تلاش همگانی برای تعمیق و تبیین مکتب حاج قاسم در داخل و خارج از کشور بیان کرد: این مکتب باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود و همه آحاد مردم در این راستا مسؤول هستند و باید به وظیفه خود عمل کنند و منش و رفتار سردار دل‌ها را در خود، خانواده و جامعه ترویج دهند.

بسیجیان گوش به فرمان رهبری

این روزها بسیجیان با اجرای طرح شهید سلیمانی باز هم ثابت کردند که مانند همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند تا بار دیگر به منویات ایشان تحقق ببخشند و باری از دوش کادر درمان در سراسر کشور بردارند و به قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کنند.

امیدواریم با همکاری بیشتر مردم و مسؤولان هر چه زودتر زنجیره ابتلا به ویروس کرونا قطع شود و همه‌گیری آن در کشور و جهان پایان یابد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول